تولیت آستان قدس رضوی با دعوت رئیس جمهور و مقامات دینی جمهوری تاتارستان و نیز پیگیری وزارت امورخارجه و سازمان فرهنگ ارتباطات اسلامی، برای گسترش تعاملات مذهبی، فرهنگی و علمی به این جمهوری مسلمان نشین فدراسیون روسیه سفر می‎کند.

به گزارش قدس آنلاین،  حجت الاسلام محمدعلی موحدی مدیر مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی ضمن اعلام این خبر گفت: تاتارستان محل ورود اسلام به  روسیه بوده و امروز این جمهوری به عنوان کانون فرهنگی و مذهبی مسلمانان فدراسیون روسیه شناخته می‌شود و نقش بسیار مؤثر و عمیقی در ساختار مذهبی و فرهنگی سایر جمهوری‌های خودمختار روسیه دارد، به گونه ای که مرکز علوم دینی فدراسیون روسیه، جمهوری خودمختار تاتارستان و شهر قازان و بولقار است.
وی افزود: آکادمی اسلامی بولقار در تاتارستان به عنوان ملجأ و مرکز سیاست‌گذاری و استاندارد سازی علوم اسلامی و دینی در تاتارستان تعریف شده است و کلیه مراکز دینی در ترویج و گسترش علوم دینی فدراسیون روسیه از این آکادمی سرمشق می‎‌گیرند که نشان دهنده جایگاه بسیار مهم فرهنگی و مذهبی این جمهوری است.
مدیر مرکز بین الملل آستان قدس رضوی تأکید کرد: گسترش ارتباط مراکز مهم مذهبی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با این قله فرهنگی و مذهبی فدراسیون روسیه می‌تواند مانع رشد افراط گرایی دینی و ضامن امنیت منطقه باشد و از همین جهت این سفر برای هر دو طرف ایرانی و روسی بسیار با اهمیت است.
وی با اشاره به سفر سال گذشته رستم مینیخانوف، رئیس جمهور تاتارستان به مشهد مقدس و دیدار وی با حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی، گفت: در این دیدار رئیس جمهور تاتارستان پس از آشنایی با ظرفیت‌های مختلف آستان قدس رضوی، مشتاق و علاقه‌مند گسترش روابط علمی، فرهنگی و اقتصادی با آستان بود و در همین راستا چندین ماه قبل به صورت رسمی از تولیت آستان قدس رضوی برای حضور در این کشور دعوت کرد.
حجت الاسلام والمسلمین موحدی با اشاره به سند چشم‌انداز آستان قدس رضوی گفت: می‌توانیم همکاری‌هایی را در سه بخش علمی، و  فرهنگی و اقتصادی با جمهوری تاتارستان داشته باشیم و امیدواریم با پیش بینی‌های صورت گرفته در سال‌های آینده شاهد تحولات و اقدامات اجرایی بسیار ارزشمندی در این عرصه‌ها باشیم.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.