وزیر نفت گفت: اهمیت مسئله اقتصادی گازرسانی در منطقه مکران بیشتر از گازرسانی به بخش خانوار است، به طوری که با گاز رسانی به این منطقه دو کارخانه بزرگ پتروشیمی که کارشان تولید متانول است می توانند راه اندازی شوند.

بهره برداری از ۲ مجتمع پتروشیمی تولید متانول در منطقه مکران با تامین خوراک گاز

بهئگزارش قدس آنلاین، بیژن زنگنه در جلسه امضای قرارداد انتقال گاز ایرانشهر به چابهار که صبح امروز در وزارت نفت برگزار شد، گفت: همواره منطقه مکران و به ویژه استان سیستان و بلوچستان از اهمیت فوق العاده ای برای دولت و نظام دارد که البته به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می شود و بخش شرقی آن شامل چابهار و کنارک  است که از نظر اقتصادی زیر ساخت های مناسبی دارد.

زنگنه افزود: خوشبختانه باید عرض کنم این منطقه از امن ترین مناطق ایران است و باعث خوشحالی است که وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مصلح، البته قسمت ارتش در این منطقه فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه ما در گذشته با سپاه فعالیت های اقتصادی گسترده ای را انجام داده ایم گفت: ولی این دومین پروژه برزگ است که با بخش غیر نظامی ارتش انجام خواهیم داد.

وزیر نفت ادامه داد: از سال گذشته با تعهدی که انجام شد گازرسانی به زاهدان صورت گرفت و اکنون این شهر که سالها بود از گاز بهره مند نبودند دارای گاز طبیعی هستند.

وی تصریح کرد: اهمیت مسئله اقتصادی گازرسانی در این منطقه بیشتر از گازرسانی به بخش خانوار است، به طوری که با گاز رسانی به این منطقه دو کارخانه بزرگ پتروشیمی که کارشان تولید متانول است می توانند راه اندازی شوند.

زنگنه در پایان تصریح کرد: ارزش این پروژه حدود یک هزار میلیارد تومان است که صندوق سرمایه گذاری نیروهای مصلح این هزینه را تامین و اجرا می کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.