وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سردرود به خوبی توانسته هویت و نماد ایرانی را در قالب فرش حفظ کند.

شهر «سردرود» توانسته هویت و نماد ایرانی را در قالب فرش حفظ کند

به گزارش قدس آنلاین، سید عباس صالحی عصر امروز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهر سردرود بابیان اینکه بنده در راستای سفر کاروان دولت تدبیر و امید در خدمت شما هستم و سلام گرم رئیس جمهوری را خدمت شما عرض می کنم اظهار کرد: شهر سردرود با عناوین مختلفی شناخته شده و به شهر تابلو فرش ایران مشهور است.

وی، شهر سردرود را شهری دین دار، تاریخی و تمدنی و در عین حال گردشگری عنوان کرد و افزود: شهر سردرود با آن که هویت و شناسنامه ایران اسلامی را با تابلو فرش حفظ کرده و از سویی کالایی نداریم همانند تابلو فرش با هویت و تمدن ایرانی گره خورده باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه هنر ایرانی – اسلامی در فرش ایرانی تجلی می یابد، ابراز داشت: فرش ایرانی که همراه با زیبایی ها، هنر و ظرافت ها و هم مزه هنر ایرانی – اسلامی دارد.

صالحی تصریح کرد: فرش ایرانی که توام با هنر بوده در کنار آن نقشی در اقتصاد کشور دارد، بی نظیر و بی همتاست، فرش ایرانی با اینکه در حوزه اشتغال و صادرات غیرنفتی جزو مهم ترین ها از آن یاد می شود در واقع صادرات آن به منزل صادرات کالای فرهنگی و هنری است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایرانی – اسلامی با صادرات فرش منتقل می شود گفت: بسیار خرسندم امروز بازدیدی که از شهر سرودرود داشتم و ۸۰۰ کارگاهی که در حال بافت تابلو فرش بوده اند و ده ها هزار نفر در این صنعت فعالیت دارند نشان می دهد که سرودرودی ها کاملاً با هنر فرش بافی اجین هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ذکر این که شهر سردرود به خوبی توانسته هویت و نماد ایرانی را در قالب فرش حفظ کند خاطرنشان کرد: با توجه به این که خطر سرقت محتوایی از تابلو فرش های شهر سردرود وجود دارد و طراحی شناسنامه تابلو فرش سردرود اقدامی خوب و اساسی بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.