امروز در نیمه شمالی کشور روند کاهش دما ادامه دارد، افت دما در سواحل دریای‌خزر ۸ تا ۱۰ درجه است و به تدریج هوای سرد، شمال‌شرق کشور را نیز فرامی‌گیرد و روز سه‌شنبه افت دما در شمال‌شرق‌ ۱۰ تا ۱۲ درجه خواهد بود.

ادامه بارش‌ها در نیمه شرقی کشور از فردا/ کاهش دما تا ۱۲ درجه در شمال و شرق

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیشیابی و هواشناسی روز آینده فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور متمرکز می‌شود، بنابراین در شمال‌شرق بخش‌هایی از شرق و دامنه‌های البرز شرقی بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید لحظه‌ای و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود که بارش در نیمه شمالی خراسان‌رضوی شدت بیشتری دارد.

روز آینده در برخی مناطق شرق و جنوب‌شرق کشور وزش باد شدید و کاهش دید افقی دور از  انتظار نیست.

امروز در نیمه شمالی کشور روند کاهش دما پیش‌بینی می‌شود که افت دما در سواحل دریای‌خزر ۸ تا ۱۰ درجه است و به تدریج هوای سرد شمال‌شرق کشور را نیز فرا می‌گیرد و روز سه‌شنبه افت دما در شمال‌شرق‌ ۱۰ تا ۱۲ درجه خواهد بود.

این سامانه اواخر وقت روز سه‌شنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود و روز چهارشنبه در اغلب مناطق کشور جو نسبتا آرام است و روند افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

امروز بخش‌های غربی خلیج‌فارس در سواحل خوزستان و بوشهر و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مناطق شرقی و مرکزی خلیج‌فارس مواج است.

روز آینده رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در خراسان رضوی و برخی نقاط خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

ویژگی سامانه‌های فصل بهار وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق است که به سبب بارش شدید موقت در بازه زمانی کوتاه، منجر به روان آب و سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد و از جمله ‌در رودخانه‌های فصلی و دره‌های کوهستانی پرشیب و همچنین وقوع رعدوبرق به‌ویژه در ارتفاعات می‌شود.

آسمان تهران فردا کمی ابری گاهی وزش باد شدید و به تدریج کاهش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۰ و ۱۱ درجه خواهد بود.

بندرعباس و اهواز فردا با بیشینه دمای ۳۳ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۳۱ فروردین‌ماه سال جاری ۱۱۳.۱ میلی‌متر ثبت شد. میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۸۶.۳میلی‌متر بود. بنابراین بارش سال جاری ۳۹.۳ درصد کمتر از سال گذشته است. همچنین میانگین بلندمدت کشور در بازه زمانی مذکور ۱۹۴.۱ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۴۱.۷ درصد کمتر از میزان بلندمدت است. بیشترین میزان بارش در هفته سی‌ام سال زراعی متعلق به منطقه آبدانان در استان ایلام به میزان ۴۳.۶ میلی‌متر بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.