نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی بر لزوم شتاب بخشیدن به امور اجرایی و پزشکی حج ۹۷ تاکید کرد.

تاکید بر شتاب بخشیدن به امور اجرایی حج ۹۷

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت در جلسه امروز شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با توجه به پرشدن ظرفیت کاروان های حج ۹۷، خواستار شتاب بخشیدن به کارهای فرهنگی، اجرایی و معاینات پزشکی زائران شد و گفت: درشرایط کنونی هماهنگی و انسجام نیروهای دست اندرکار در حوزه حج ضروری است.

دراین جلسه نحوه تامین ارز و برنامه ریزی برای اسکان زائران درمکه مکرمه ومدینه قبل و بعد بررسی شد و سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد: بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت باید درکنار یکدیگر کارها را با قوت و استحکام انجام دهند و درتحقق اهداف و برنامه های مصوب بکوشند.  

دراین جلسه دکترسیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال ازانجام معاینات پزشکی حدود چهل هزار نفر از زائران حج ۹۷ خبر داد و گفت: انتظار می رود روند معاینات و اعلام نتایج تا دهم اردیبهشت ماه به پایان برسد.

درادامه این جلسه آقای حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت از سفر آینده خود به عربستان برای مذاکره با وزیر حج این کشور و پیگیری مسایل حج و سفرهفته گذشته در قالب هیئت همراه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عتبات عالیات گزارشی بیان کرد.

اکبر رضایی معاون حج و عمره نیز افزود: در کارشناسی بررسی آسیب های حوزه عتبات کاهش هزینه ها و سیاست ارائه خدمات بهتر به زائران در اولویت برنامه ها قرار گرفته است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.