نایب رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: سازمان بازرسی از عدم همکاری دستگاه ها و وزارتخانه ها با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتقاد کرد.

انتقاد سازمان بازرسی از عدم همکاری با ستاد مبارزه با قاچاق

به گزارش قدس آنلاین، سید ناصر موسوی لارگانیدر خصوص جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس با مسئولان سازمان بازرسی و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: این جلسه به دستور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در این جلسه سازمان بازرسی کشور گزارشی را از روند قاچاق کالا و ارز و عملکرد مسئولین در سازمانهای عضو این ستاد ارائه داد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این گزارش نشان داد که بعضی از مسئولین و سازمان ها و ارگان هایی که مامور همکاری با این ستاد بوده اند، به وظایف قانونی خود عمل نکرده اند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید سازمان بازرسی کل کشور و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اعضای کمیسیون در نصب سامانه کنترل بار کامیون ها بود. بر این اساس، بر اساس این سامانه کامیون ها و تریلر ها از مبداء تا مقصد مورد بررسی قرار می گیرند و مبداء و مقصد آنها مشخص است.

موسوی لارگانی اظهارداشت: در این جلسه تاکید شد که گمرکات ما به تجهیزات الکترونیک مجهز شوند تا عملکرد آنها بهبود یابد و بتواند از ورود کالای قاچاق جلوگیری شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نباید کالای قاچاق بعد از کشف در چرخه خرید و فروش کشور قرار گیرد. به هر حال ضربه خود را به تولید و اقتصاد کشور وارد خواهد کرد. باید کالای قاچاق پس از کشف معدوم شود و یا اگر ارزی برای آن پرداخت نشده است، مسترد شود.

وی ادامه داد: گزارشی را هم به رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آماده کرده بودند که به دلیل طولانی شدن جلسه مقرر شد در جلسه دیگری ایشان حضور یابند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.