بجنورد- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از پیشرفت فیزیکی ۵۸ درصدی تصفیه خانه فاضلاب شهر شیروان در استان خبرداد.

تصفیه خانه فاضلاب شیروان ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، مهندس غلامحسین ساقی گفت: احداث و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شیروان به روش BOT  توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در دست اجرا است و تاکنون این پروژه ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اظهار کرد: مدت زمان ساخت پروژه تصفیه خانه فاضلاب شیروان دوسال پیش بینی شده که ساخت آن از تیرماه سال ۹۵ آغاز شده است و به مدت ۲۵ سال بهره برداری از آن به عهده سرمایه گذار خواهد بود.

مهندس ساقی ظرفیت کل تصفیه خانه فاضلاب شیروان را ۲۴ هزار مترمکعب برشمرد و با اشاره به اینکه این پروژه شامل دو فاز اجرایی است که فاز اول با ظرفیت ۱۲ هزار مترمکعب در شبانه روز در حال اجرا است، افزود: افق طرح  این پروژه در سال ۱۴۱۵ برای جمعیتی بالغ بر ۱۴۲ هزار و ۷۰۳ نفر طراحی شده و براین اساس میزان فاضلاب ورودی در ۴ سال اول بهره برداری به میزان ۶ هزار متر مکعب در شبانه روز و در سالهای بعد این میزان به ۱۲ هزار مترمکعب در شبانه روز افزایش خواهد یافت.

وی هدف از اجرای تصفیه خانه فاضلاب را حفظ محیط زیست، ارتقائ بهداشت عمومی، حفاظت از آب های زیر زمینی، تولید کود طبیعی و تولید انرژی و استفاده از پساب آن در بخش های صنعت و کشاورزی عنوان کرد.

وی افزود: در سال ۹۶ به موازات عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شیروان بیش از ۱۳ هزار متر شبکه جمع آوری فاضلاب در معابر این شهر اجرا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.