رشت- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان با بیان اینکه طبق اطلاعات سال ۱۳۸۹ بالغ‌بر ۱۱ هزار کلاس درس مدارس در سطح استان گیلان نیاز به نوسازی یا مقاوم‌سازی داشتند گفت: از سال ۱۳۸۵ تاکنون بیش از ۶۰ درصد فضاهای آموزشی مقاوم‌سازی یا نوسازی شده‌اند.

بیش از ۶۰ درصد فضاهای آموزشی گیلان مقاوم‌سازی و نوسازی شدند

به گزارش قدس آنلاین، علی اوسط اکبری‌مقدم شامگاه دوشنبه در نشست خبری شبکه باران با بیان اینکه طبق اطلاعات سال ۱۳۸۹ بالغ‌بر ۱۱ هزار کلاس درس مدارس در سطح استان گیلان نیاز به نوسازی یا مقاوم‌سازی داشتند اظهار کرد: از سال ۱۳۸۵ تاکنون بیش از ۶۰ درصد فضاهای آموزشی مقاوم‌سازی یا نوسازی شده‌اند.

وی با اشاره به تعداد کلاس‌های مقاوم‌سازی شده افزود: بالغ‌بر ۹۵۰ کلاس درس مدارس استان گیلان از سال ۱۳۸۶ تاکنون تخریب و بازسازی شدند.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان گفت: در بهسازی اجزای غیر سازه‌ای یکی از وظایف اصلی آموزش‌وپرورش‌ها مقابله با زلزله در قبل، حین و بعد از وقوع آن است و باید تمهیدات لازم را بیندیشد.

اکبری‌مقدم با بیان اینکه سرانه استاندارد فضای آموزشی در کشور ۸.۳۱ مترمربع برای هر دانش‌آموز است خاطرنشان کرد: متوسط سرانه کشور در حال حاضر ۵.۱۸ مترمربع است و در استان گیلان تا پایان سال ۱۳۹۵ این سرانه به ۴.۸۵ رسیده بود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۶ ‌سرانه گیلان در بحث فضاهای آموزشی به متوسط سرانه کشور تقریباً نزدیک شد تصریح کرد: گیلان هنوز با سرانه استاندارد خیلی فاصله‌ دارد و بنابراین نیاز است که با تمهیدات و تأمین منابع مالی لازم بتوانیم به این جایگاه دسترسی پیدا کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان با بیان اینکه ۱۱۱ پروژه در غالب استانداردسازی گرمایشی و ۵۴۰ کلاس درس به اتمام رسید گفت: ۲۹ پروژه آموزشی نیز با ۱۵۴ کلاس بااعتباری بالغ‌بر ۲۰ میلیارد تومان به مرحله بهره‌برداری رسید و تحویل ادارات آموزش‌وپرورش شدند

اکبری‌مقدم با بیان اینکه بیش از ۴۰ هزار مترمربع آسفالت سطوح مدارس را داشتیم افزود: درمجموع با انفاقاتی که افتاد سرانه گیلان در سال ۹۶ نسبت سال ۹۷ به‌اندازه چهار دهم افزایش پیدا کرد.

منبع: صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.