طالقان- عضو شورای اسلامی شهر طالقان از سهم ۴۵ درصدی بخش عمرانی از بودجه سال جاری شهرداری خبرداد و گفت: اولویت امسال ما در حوزه عمرانی بهسازی و آسفالت معابر وکوچه های شهر است.

سهم ۴۵ درصدی عمران از بودجه شهرداری طالقان/ بهسازی معابر اولویت امسال

حمیرا مقیمی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: بودجه سال۱۳۹۷ شهرداری طالقان ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است که از این میزان پنجاه و پنج درصد برای هزینه های جاری و چهل و پنج درصد در مصارف عمرانی پیش بینی شده است که امید است بیش از این مقدار و تا حدود ۱۲ میلیارد تومان بودجه محقق شود.

 وی افزود: از آنجا که در بخش جاری می بایست اولویت اول حقوق و دستمزد پرسنل باشد، حقوق کارکنان شهرداری برآورد شده و بر اساس آن پیش بینی بودجه عمرانی تا سقف بودجه مذکور انجام شده است.

 عضو شورای شهر طالقان  تصریح کرد: محل اصلی درآمد شهرداری عوارض های ساختمانی و درآمد حاصل از کمیسیون ماده صد می باشد و در سالهای اخیر رکود در بحث ساخت و ساز مشهود بوده است لذا سقف بودجه قدری محتاطانه جمع بندی شده است اما  با سعی و تلاش اعضا شورای اسلامی و همت شهردار امیدوارم شاهد تحقق بودجه بیش از پیش بینی صورت گرفته باشیم.

ضرورت نگاه ویژه دولت به طالقان

 مقیمی ادامه داد: از آنجا که بخش عمده بودجه می بایست در بخش جاری هزینه شود لازم است در حوزه عمرانی دولت از محل اعتبارات تملک دارایی ها و سایر ردیف های مربوطه نگاه ویژه ای به طالقان  و شهرهای شبیه طالقان داشته باشد.

عضو شورای شهر طالقان با اشاره به اینکه اعتبارات و کمکهای دولتی بر اساس شاخص جمعیت ساکن صورت می گیرد گفت: در شهری مثل طالقان جمعیت سیال شهر در فصول بهار و تابستان تا ده برابر جمعیت آماری افزایش می یابد و این جمعیت فارغ از جمعیت گردشگر و توریست می باشد که زیرساختهای گردشگری برای آنها باید فراهم شود.

وی ادامه داد: جمعیت سیال شهر طالقان شهروندانی هستند که در بهار و تابستان در طالقان ساکن می شوند و می بایست برای آنها در بخش های مختلف خدمات ارائه کرد.

مقیمی بودجه عمرانی شهر را ۴ میلیارد و سیصد و بیست میلیون تومان عنوان کرد و گفت: امید است با افزایش درآمد و کمک های دولتی در ادامه سال مالی لایحه  اصلاحیه بودجه توسط شهرداری به شورای اسلامی ارسال شود.

عضو پارلمان شهری طالقان به اولویت های عمرانی مدیریت شهری در سال جاری اشاره کرد و گفت: در حوزه عمرانی، از آنجا که عملیات گازرسانی به قسمتی از شهر اتمام یافته پس از گازرسانی به محلات شهر، شرکت گاز استان که قانونا می بایست هزینه لازم جهت اصلاح و بهسازی آسفالت معابر را به شهرداری پرداخت میکرد از اقدام به این کار ممانعت ورزید.

وی تصریح کرد: هم اکنون شبکه های ارتباطی، کوچه ها و معابر نیاز به بهسازی، تعمیر و مرمت و همچنین روکش آسفالت دارد و اولین و مهمترین درخواست شهروندان همین امر می باشد لذا شهرداری در سال جاری ضمن انعقاد قرارداد با پیمانکار با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان این موضوع را دستور کار خود قرار داده است.

مقیمی در پایان  گفت: شهرداری طالقان پس از اتمام دوره چهارم وآغاز دوره پنجم با انبوهی از بدهکاری ها وعدم پرداخت شش ماهه حقوق کارکنان وشهری با معابر ویران شده ناشی از عملیات گاز رسانی مواجه است که با درآمد بسیار اندک شهرداری همخوانی ندارد لذا نیاز به نگاه ویژه مسئولین استانی وکشوری برای برون رفت این مشکلات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.