مشهد-در پی هتک حرمت ساحت مقدس امام رضا (ع) توسط خبرنگار یکی از روزنامه‌های سراسری در صفحه شخصی خود در توئیتر؛ خانه مطبوعات خراسان رضوی با صدور بیانیه ای، هتک حرمت ساحت مقدس امام علی بن موسی رضا(ع) را به شدت محکوم کرد.

خانه مطبوعات خراسان رضوی هتک حرمت ساحت مقدس امام رضا (ع) را محکوم کرد

به گزارش روابط عمومی خانه مطبوعات خراسان رضوی، در بیانیه خانه مطبوعات خراسان رضوی آمده است:

"السلام علیک یا ابالحسن الرئوف، یا امام رضا (ع)  
با همه حرمتی که برای قلم و صاحب قلم و هویت صنفی مان داریم، اما برخی قلم‌های حرمت شکن را از خود نمی دانیم و آثار کلام موهنش را محکوم می‌کنیم. "
در  این بیانه اضافه شده است: "اصحاب قلم و رسانه و خبر همواره خود مرزداران حریم‌ها و حرمت‌ها هستند و دیگران را به رعایت آن حتی در حق تک به تک آحاد شهروندان توصیه می‌کنند قطعا نمی‌توانند بپذیرند که فردی به نام خبرنگار، نه در رسانه رسمی که حتی در توئیت در فضای مجازی، پنجه بر رخ حقیقت کشد و قلم به هتک بچرخاند و ندانسته مرتکب فعل حرام شود. "
در ادامه بیانیه خانه مطبوعات خراسان رضوی آمده است: "ما بد را و حرام را و حرمت شکنی را از هرکه باشد بد می‌دانیم و محکوم می‌کنیم؛ اما اگر کسی در صنف ما جا گیرد و بد بنویسد و حرمت بشکند و حرام مرتکب شود، رفتارش را بیش از همیشه تقبیح می‌کنیم و به حرمت قلم که مستظهر به سوگند خداوندی است. "
در این بیانیه تاکید شده است: "ما همچنین شرمسارانه از آستان مقدس امام رئوف(ع) عذر می‌خواهیم و از عاشقان حضرتش نیز که کسی در این کسوت، به سخیف کلماتی، ما را و همه را دل شکسته است. امیدواریم این اگر اولین نیست، آخرین بار باشد که قلم به جهل و غفلت آلوده، حرمت شکنی می‌کند. "
در پایان این بیانیه آمده است: " خانه مطبوعات خراسان رضوی، ضمن محکوم کردن شدید این سخافت زشت، همکاران خود را به دقت افزون تر در قلم زنی می‌خواند تا هرگز شاهد ماجراهایی از این دست نباشیم. "

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.