شهرکرد- مدیر کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: برای رشد و توسعه حوزه جوانان و توسعه فعالیت سمن هایی که در حوزه جوانان فعالیت دارند نیاز به حمایت جدی مسئولان و دستگاه های اجرایی است.

توسعه حوزه جوانان نیازمند حمایت جدی مسئولان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حمید کریمی روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: از هشتم تا ۱۴ اردیبهشت بعنوان هفته جوان نامگذاری شده که برای این هفته ۳۵۰ عنوان برنامه ورزشی،اجتماعی، فرهنگی و هنری در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به فعالیت سمن ها در سطح استان افزود:در حال حاضر ۳۹ سمن فعال در سطح استان مشغول فعالیت هستند که پیش بینی می شود این تعداد تا پایان سال جاری به ۵۰ سمن افزایش یابد اما متاسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی اعتماد لازم را به جوانان و سمن های جوانان ندارند.

کریمی اظهار کرد: برای رشد و توسعه حوزه جوانان و توسعه فعالیت سمن هایی که در حوزه جوانان فعالیت دارند نیاز به حمایت جدی مسئولان و دستگاه های اجرایی است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان با اشاره به مشکلات جوانان گفت: بالا رفتن سن ازدواج،  مسائل اقتصادی، فرهنگی، سبک زندگی، اشتغال و مسکن از جمله مشکلات بر سر راه جوانان است.

وی تصریح کرد: ۲۶ درصد از جمعیت استان یعنی بیش از ۲۴۶ هزار نفر را جوانان تشکیل می دهند که سالانه ۱۴ هزار نفر از جوانان استان کاسته می شود.

کریمی افزود: مهم‌ترین مشکل جوانان اشتغال است که رفع این معضل، باعث می شود بسیاری از مشکلات اجتماعی کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه هر جایی که سمن‌ها ورود پیدا کنند قطعا آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد افزود: متاسفانه در حوزه آسیب‌های اجتماعی و اشتغال، سازمان مردم نهادی وجود ندارد.

مدیر کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: در آینده نزدیک خانه جوان شهرکرد کلنگ زنی می شود که تا کنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این پروژه تخصیص شده است.

کریمی خاطر نشان کرد: تا سه ماه آینده ۱۰۰ خانه روستایی در روستاهای استان فعال می شود که تا کنون اعتبار ۵۳ خانه روستایی تامین شده و اعتبار مابقی آن‌ها از طریق فرمانداری‌ها و خیرین تامین می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.