تولیت آستان قدس رضوی گفت: نباید به موفقیت‌های به دست آمده در مقابل تکفیری‌ها قانع شویم؛ تداوم اقدامات فرهنگی و اعتقادی برای مصون‌سازی مردم در برابر القائات و انحرافات این گروه‌ها همچنان یک ضرورت اساسی است.

حجت‌الاسلام رئیسی: نباید به موفقیت‌های به‌دست آمده در مقابل تکفیری‌ها قانع شویم

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در دیدار با مفتی اعظم تاتارستان اظهار داشت: وظیفه مراکز فرهنگی جهان اسلام مصون‌سازی مسلمین در برابر تهاجم غرب و تکفیری‌هاست. اگر ملت‌ها در شناخت معارف دینی عمیق شوند، می‌توانند در مقابل هجوم دشمن و افکار باطل ایستادگی کنند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: دلیل اینکه تفکرات افراطی و تکفیری مانند داعش و القاعده در کشورهای اسلامی عده‌ای را تحت تأثیر قرار می‌دهند، کم‌اطلاعی از عمق محتوای دین است.

رئیسی بیان کرد: نباید به موفقیت‌های به دست آمده در مقابل تکفیری‌ها قانع شویم؛ تداوم اقدامات فرهنگی و اعتقادی برای مصون سازی مردم در برابر القائات و انحرافات این گروه‌ها همچنان یک ضرورت اساسی است.

وی تصریح کرد: اگر در مراکزی مانند چچن، عراق و سوریه به صورت جدی‌تر و قبل از نضج‌گیری تفکرات افراطی کار فرهنگی لازم صورت می‌گرفت، شاید هزینه‌ها کمتر می‌بود. آنچه می‌تواند نجات بخش مسلمین باشد، اسلام نابی است که مفسر آن اهل بیت(ع) هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: امروز که رشد و توجه به معنویت در بین جوانان غربی و شرقی رو به افزایش است، قدرت‌های استکباری و سلطه‌جو می‌خواهند در جهان اسلام دین را امری فردی و شخصی معرفی کنند که در هیچ یک از شئون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... حضور و دخالت ندارد، در حالی که ما آنچه از آیات قرآن و سیره نبوی می‌آموزیم، ضرورت حکم‌فرمایی دین در تمام شئون زندگی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.