رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دریاچه ارومیه به همه ایران تعلق دارد، گفت: در سال‌جاری ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه پرداخت شده است.

 پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه/ وجود ۷۳ هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر نوبخت ظهر امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی، اظهار داشت: سال ۱۳۹۷ دومین سال برنامه ششم است و برای حل مشکلات کشور برنامه‌ای ۲۰ ساله با هفت بخش نوشته شد.

وی افزود: در برنامه ششم هدف توسعه اقتصاد در حد ۸ درصد است و دولت اجرای آن را بر عهده دارد، آنچه برای رشد اقتصاد و اشتغال در نظر گرفته شده، هم برای بخش خصوصی و هم بخش دولتی تبصره‌هایی در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای تبصره ۱۸ برنامه ششم توسعه ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که با اجرای آن یک میلیون ۳۳ هزار شغل ایجاد می شود.

وی ایجاد مساکن حمایتی در شهرها و روستاها را یکی از برنامه های توسعه‌ای دولت خواند و گفت: در این خصوص ۳۰۰ هزار موقعیت شغلی ایجاد می‌شود و بخش دیگر نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری و جاده‌ای با تعویض ۱۰۰ هزار واحد ماشین‌آلات سنگین بوده که ۲۵ هزار فرصت شغلی ایجاد می کند.

نوبخت، گرفتن سهم از اعتبارات توسعه‌ای را وابسته به عملکرد مسئولان استانی عنوان و تصریح کرد: این اعتبارات به استان‌هایی اختصاص داده می‌شود که برنامه‌ها و طرح‌های قابل اجرایی را ارائه داده و سازمان برنامه و بودجه بدون وجود طرحی پول به استانی حمل نمی‌کند.

وی به استفاده حوزه کشاورزی و صنعت از اعتبارات طرح توسعه‌های برنامه ششم اشاره و اعلام کرد: استان باید ظرفیت‌های لازم را برای جذب اعتبارات فراهم کند و در تمام بخش‌ها به ویژه ایجاد اشتغال برای عشایر و روستائیان طرح‌ها و برنامه‌هایی را به مرکز ارائه دهد و دولت به بخش‌هایی که برنامه‌ای ندارند اعتباری پرداخت نمی‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هم اکنون ۷۱ هزار پروژه ناتمام که ۶۶ هزار مورد استانی و ۷ هزار در سطح ملی است وجود دارد و دولت اعتبار ۱۲۶ هزار میلیارد تومانی برای آن در نظر گرفته و آذربایجان غربی باید سهم خود را از این اعتبار با اجرای پروژه‌های عمرانی جذب کند.

وی به اهمیت وجود راه‌آهن در سطح کشور اشاره کرد و افزود: از طریق راه‌آهن، به مواصلات ریلی کشورهای همسایه وصل شده و تعاملات و تبادلات را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند و به دلیل اهمیت موضوع اعتبارات تخصیصی طرح راه‌آهن بیش از ۱۰۰ درصد تخصیص داده شد.

معاون رئیس جمهور به اختصاص اعتبارات برای احیا دریاچه ارومیه تاکید و تصریح کرد: دریاچه ارومیه به همه ایران تعلق دارد و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار امسال پرداخت شده که در این خصوص سفری به استان خواهم داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.