همدان - معاون بهداشتی وزیر بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی گفت :یک هزار پروژ در حوزه سلامت در ۶ ماهه نخست امسال بهره برداری می شود.

افتتاح ۱۰۰۰ پروژه سلامت در کشور
به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رئیسی در جشنواره عمران بهداشت همدان به مناسبت هفته سلامت، با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در حوزه بهداشت همدان، اظهار کرد: قطعاً پشت هر اقدام خوب و تحولی یک تیم منسجم و کارآمد هستند که امور را پیش می‌برند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه امروز شاهد افتتاح چندین پروژه در استان بودیم که فرمانداران، شهرداران و خیرین و دیگر مسوولان تلاش بسیاری داشته‌اند و قدردان زحمات آنها هستیم، افزود: ۷ آوریل هر سال سالروز تاسیس سازمان جهانی بهداشت است که در کشور ایران این مناسبت را به یک هفته در راستای تاکید و اهمیت سلامت موکول کرده‌اند.
معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه کشور ایران یک کشور بسیار قوی و پیشتاز در حوزه بهداشت است، گفت: خوشبختانه با اجرای طرح تحول سلامت اقدامات خوبی صورت گرفت است.
وی با بیان اینکه در دولت یازدهم موضوع سلامت جزو مهمترین اولویت کشور قرار گرفته است، افزود: ایران یکی از کشورهای پیشرو در پوشش خدمات جامع سلامت و در کنترل شاخص‌های بهداشتی قوی بوده است.
رئیسی با بیان اینکه شاخص بروز بیماری سل در دنیا ۱۴۴ مورد در یکصد هزار جمعیت است، گفت: در منطقه ما افغانستان ۲۸۰ مورد در یکصد هزار است.
وی با بیان اینکه کمترین آمار مربوط به بیماری سل در منطقه ما به کشور ترکیه با ۶۸ مورد در صد هزار جمعیت برمی‌گردد اما در کشور ایران به ۱۴ مورد در صد هزار می‌رسد، افزود: طی دو دهه گذشته مرگ و میر نوزادان بالای ۳۵ مورد در صد هزار تولد زنده بوده که اکنون شاخص به زیر ۹ رسیده که این قدرت به دلیل بهداشت جمهوری اسلامی ایران است.
معاون بهداشتی وزارت بهداشت با تاکید به اینکه این کنترل‌ها وجود داشت اما هزینه‌های ‌درمان کمر مردم را خم کرده بود که دولت تدبیر و امید قدم دیگری برداشت، افزود: با اجرای طرح تحول سلامت پرداختی از جیب مردم از ۶۸ درصد به ۳۸ درصد رسیده است.
*۶ هزار و ۵۰۰ پروژه در کشور تعریف شده است
وی با اشاره به اینکه بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه بین وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و خیرین، ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه در سطح کشور تعریف شده که امروز شاهد افتتاح ۶۰ پروژه بهداشتی در همدان بودیم  و در آینده نزدیک قریب به ۷۰ پروژه افتتاح می‌شود،  گفت: قریب به ۲ هزار پروژه به بهره‌برداری رسیده و بیش از یک هزار مورد پروژه در ۶ ماهه اول سال به بهره‌برداری خواهد رسید.
رئیسی با بیان اینکه قبلا ً وضعیت مکان‌های بهداشتی خوب نبود و سقف برخی از آنها در حال ریزش و برخی جاها واقعا امنیت نداشتند، افزود: با وجود این وضعیت برخی از مراکز را تعطیل کردیم چراکه امنیت مردم برای ما حائز اهمیت بود.
ی با اشاره به اینکه اکنون ۳۱۰ پروژه در استان همدان انجام شده است، گفت: بیش از ۵۰ درصد از مراکز ارائه خدمات بهداشتی استان از نو بنا شده است.
معاون بهداشتی وزارت بهداشت با بیان اینکه تا ۴۰ سال دیگر نیاز به پروژه‌ای نداریم و این شاخص بسیار ارزشمندی است، افزود: هر دولتی سالانه بیشتر از ۲ هزار تخت نمی‌تواند بهره‌برداری کند که در دولت یازدهم ۲۴ هزار تخت بهره‌برداری شده است.
وی با تاکید به اینکه امروزه چهره بیماری‌ها و نوع سلامت و برخورد با آن متحول شده است، گفت: ۲۵ درصد عوامل اجتماعی موثر بر سلامت بر عهده وزارت بهداشت است و بقیه بر عهده سایر سازمانهاست که امیدوارم توجه شود.
رئیسی با بیان اینکه هر سازمانی باید با برنامه‌ریزی یک گوشه‌ای توجه به سلامت داشته باشد، افزود: هر صنعتی قبل از شروع به کار باید پیوست سلامت داشته باشد و بسیاری از مرگ و میرها به علت آلودگی هوا و زیست محیطی بوده که باید به سلامت توجه خاصی داشت.
وی با اشاره به اینکه امروز سل و مالاریا ما را نمی‌کشد اما بیماری قلبی ـ عروقی، حوادث رانندگی می‌کشد، گفت: اینکه بیمارستان را درست کنیم صحیح نیست و در کنار آن باید جاده را درست کرد.
معاون بهداشتی وزارت بهداشت تصریح کرد: افزایش چند تخت دیالیز افتخار نیست و باید کاری کنیم که تخت‌ها کم شود چرا که بیماری‌ها باید کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان حمایت خوبی از زلزله‌زدگان  استان کرمانشاه داشت که قدردان اقدامات هستیم،‌ افزود: عوامل بهداشت محیط در ایام نوروز نیز خوش درخشیدند که قدردان  زحمات آنها نیز هستیم.
منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.