وزیر خارجه ایران با تأکید بر حرکت به سمت همکاری و اعتمادسازی به جای دشمنی و خصومت، از کشورهای حوزه خلیج فارس و سازمان ملل برای حمایت از ایده مجمع گفت‌وگوی منطقه‌ای دعوت کرد.

به گزارش قدس آنلاین،  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در نیویورک به سر می‌برد، در صفحه توئیتر خود با اشاره به حضورش در شورای روابط خارجی آمریکا نوشت: « در شورای روابط خارجی تأکید کردم و امروز هم دوباره در مجمع عمومی سازمان ملل تأکید خواهم کرد که برای ما در خلیج فارس لازم است تا پارادایم حاصل جمع صفر حذف و دشمنی و خصومت را تغییر دهیم و به سمت همکاری و اعتمادسازی حرکت کنیم. »

وزیر خارجه ایران در ادامه می‌افزاید: «من از همسایگانمان و سازمان ملل دعوت می‌کنم که از ایده «مجمع گفت‌وگوی منطقه‌ای» حمایت کنند. »

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب (۳۰ فروردین) به منظور شرکت در اجلاس عالیرتبه «صلح پایدار» در مجمع عمومی سازمان ملل و همچنین سخنرانی در شورای روابط خارجی آمریکا وارد نیویورک شد. وی بامداد امروز به وقت تهران در شورای روابط خارجی آمریکا سخنرانی کرد و قرار است در نشست صلح پایدار نیز شرکت کرده و سخنرانی کند.

وزیر امور خارجه ایران در سخنرانی‌ خود در شورای روابط خارجی آمریکا با تأکید بر لزوم گفت‌وگو بین کشورهای غرب آسیا، گفت: باید یک مجمع گفت‌وگوی منطقه‌ای ایجاد شود.

ظریف در مدت حضورش در آمریکا با برخی از رسانه‌های آمریکایی از جمله سی‌بی‌اس، المانتیور، نیویورکر، نشنال اینترست، رادیو ملی آمریکا (ان. پی. آر) نیز گفت‌وگو کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.