وزیر آشتی ملی سوریه ضمن تشریح اهداف عملیاتی ارتش این کشور، تصریح کرد: پس از اینکه توافق قملون به صورت نهایی انجام شود، مسئله آزادسازی مناطق تحت اشغال تروریستها در شمال شهر حمص، زیاد به تأخیر نخواهد افتاد.

اولویت ارتش سوریه بازپسگیری مناطق اطراف دمشق و شهر حمص است

به گزارش قدس آنلاین، ارتش سوریه در اوایل آوریل سال جاری موفق شد کنترل منطقه غوطه شرقی دمشق را به دست گیرد.

غوطه شرقی بزرگترین منطقه نزدیک به دمشق بود که در اشغال تروریست‌ها قرار داشت. اکنون نیز نیروهای سوری در حال پاکسازی سایر مناطق باقی مانده تحت اشغال تروریست‌ها در اطراف دمشق هستند.

«علی حیدر» وزیر آشتی ملی سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که دمشق پس از اینکه توافقات مصالحه با افراد مسلح در اطراف پایتخت را کامل کند، قصد دارد منطقه تحت اشغال افراد مسلح معارض در شمال شهر حمص را آزاد کند.

در حال حاضر ارتش سوریه در حال ادامه عملیات خود در محله های جنوبی دمشق است تا بتواند این مناطق را از اشغار تروریست‌های داعش و تحریر الشام، آزاد کند.

طی روزهای گذشته نیز تروریست‌های حاضر در مناطق «الضمیر و قلمون شرقی» واقع در شمال شرق دمشق تسلیم شده و موافقت کردند که به مناطق تحت اشغال همرزمان خود در شمال سوریه منتقل شوند.

حیدر تأکید کرد، پس از اینکه توافق قملون به صورت نهایی انجام شود، مسئله آزادسازی مناطق تحت اشغال تروریستها در شمال شهر حمص، زیاد به تأخیر نخواهد افتاد.

وی خاطر نشان کرد که دمشق از مدتها پیش در حال برقراری تماس با تروریستهای حاضر در مناطق «تلبسیه، الرستن و الحوله» واقع در شمال استان حمص است.

این وزیر سوری با بیان اینکه امروز در این منطقه فعالیتها جدی است؛ تصریح کرد که گروههای تروریستی زمانی که احساس میکنند دولت نسبت به اقدام نظامی جدیت دارد، آنها نیز به فکر مصالحه و حل و فصل مشکلات می‌افتند.

حیدر خاطر نشان کرد که دمشق توافقات مصالحه مشابهی برای تروریستهای حاضر در مناطق کاهش تنش جنوب سوریه را پیشنهاد کرده بود.

وی با بیان اینکه گزینه ها پیش روست: یا مصالحه یا عملیات نظامی، اعلام کرد که اولویت بازپسگیری مناطق اطراف دمشق و حمص است.

منابع خبری جمعه گذشته اعلام کرد که تروریستهای حاضر در جنوب دمشق تسلیم شده اند، ولی حیدر اعلام کرد که تروریستها توافق را نپذیرفتند و در حال حاضر از گزینه نظامی استفاده می شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.