برادر ولی‌عهد عربستان سعودی و سفیر این کشور در آمریکا، تایید کرد ترور رئیس شورای عالی سیاسی یمن تحت فرماندهی برادرش صورت گرفته است.

اعتراف برادر ولی‌عهد عربستان به ترور مقام بلندپایه یمنی

به گزارش قدس آنلاین، شاهزاده «خالد بن سلمان» سفیر عربستان سعودی در آمریکا و برادر «ولی‌عهد» تصریح کرد که پاکسازی «صالح الصماد» از رهبران برجسته انصارالله یمن و رئیس شورای عالی سیاسی این کشور، از سوی نیروی هوایی پادشاهی و در واکنش به تهدید موشکی او به سوی عربستان صورت گرفت.

وی طی پستی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: قهرمانان نیروی هوایی پادشاهی عربستان  به لطف خداوند توانستند، با موفقیت صالح الصماد، رهبر شبه نظامیان الحوثی را هدف قرار دهند. او کسی بود که وعده داده بود، امسال سال شلیک موشک‌های بالستیک به سوی عربستان است اما قهرمانان [سعودی] به رهبری سرورم وزیر دفاع پاسخش را دادند.»

شورای عالی سیاسی یمن دوشنبه شب پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد که صالح الصماد روز پنجشنبه گذشته در حمله هوایی ائتلاف سعودی به استان الحدیده واقع در غرب یمن به شهادت رسیده است.

وی در فهرست افراد تحت تعقیب ائتلاف سعودی در ردیف دوم قرار داشت و پاداش ۲۰ میلیون دلاری برای هر کسی که اطلاعاتی برای دستگیری وی ارائه دهد، تعیین شده بود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.