مشهد-مدیر حوزه علمیه خراسان در پیامی درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز را تسلیت گفت.

صدور پیام تسلیت مدیر حوزه علمیه خراسان به مناسبت درگذشت آیت الله مهمان نواز

به گزارش قدس آنلاین ، آیت الله سید مصباح عاملی، به مناسبت  درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، امام جمعه سابق بجنورد و نماینده چهار دوره خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری پیام تسلیتی  صادر کرد.

در متن این پیام آمده است: درگذشت روحانی وارسته و خستگی ناپذیر، عالم ربانی و خطیب مجاهد آیت الله حبیب الله مهمان نواز موجب تأسف و تاثر فراوان شده است؛ عالم و روحانی مبارز انقلابی که سال های زندگیش همواره مملو از فتوحات فراوان در عرصه روشنگری، مجاهدت های مستمر در راه حق، اهتمام بر خدمتگزاری و کوشش در راه تربیت متعلمان و جویندگان بود.

مدیر حوزه علمیه خراسان در پیام خود درباره آیت الله مهمان نواز گفته است: این عالم مجاهد خستگی ناپذیر زندگی پربرکت خود را ترویج معارف علوم اهل بیت(علیهم السلام) و حضور در عرصه های مختلف خدمت به نظام اسلامی صرف کرد و اشتغال به درس و علوم دینی، هرگز او را از میدان های مبارزه بر ضد رژیم منحوس پهلوی بازنداشت.

آیت الله سید مصباح عاملی افزود: این روحانی وارسته در بحبوحه وقایع انقلاب اسلامی، نقش چشمگیر و اثرگذاری در هدایت مردم به تظاهرات و جنبش های انقلابی علیه طاغوت داشت؛ همواره از پیش از انقلاب در امتداد مسیر مبارزاتی امام راحل(ره) و خلف صالح ایشان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (دامت برکاته) وفادارانه در توسعه نهضت انقلابی و استقرار نظام اسلامی کوشید و  در جایگاه امامت جمعه بجنورد نیز در مدت 32  سال پس از انقلاب، نقشی اثرگذار در ترویج معارف اسلامی، قرآنی و انقلابی داشت.

مدیر حوزه علمیه خراسان در پیام خود این ضایعه اسف بار را به علمای اعلام و طلاب حوزه‌های علمیه، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، علاقمندان و بیت مکرم آن مرحوم تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای روح پرفتوح آن مرحوم، رحمت و رضوان الهی مسئلت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.