کرج- سرپرست مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج از اطلاع رسانی بیش از ۲۰هزار تخلف رانندگی ثبت شده از طریق دوربین های مرکز کنترل ترافیک به متخلفین از طریق پیامک و ارسال پستی، خبر داد.

ارسال ۲۰ هزار پیامک تخلف برای رانندگان کرجی

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج حاجی جعفری اظهار کرد: با راه اندازی سامانه های ثبت و ارسال تخلفات رانندگی و همچنین سامانه نظارت بر رفتار رانندگان حمل و نقل عمومی از طریق پیامک، بیش از ۲۰هزار عنوان تخلف به همراه اطلاع از ثبت آن برای رانندگانی که در سطح شهر از قوانین راهنمایی و رانندگی تخطی کرده اند ارسال شده است.

وی اطلاع رسانی سریع از ثبت تخلفات را از عوامل اصلی باز دارندگی  بر شمرد که این مهم با طراحی سامانه ای بومی برای این منظور و منطبق بر خواسته ها و نیازهای شهر کرج و با همکاری پلیس راهور در کمترین زمان ممکن در حال بهره برداری بوده که با گذشت زمان، سرویس های متنوعی از این طراحی در حال ایجاد است.

سرپرست مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج افزود: با شناسایی نیازهای شهری و با شناختی که مجموعه فنی مرکز کنترل ترافیک از پتانسیل ها و قابل توسعه بودن سیستم ها موجود دارد اپلیکیشنی در بستر نرم افزار ثبت وقایع موجود در این مرکز طراحی و در حال تست است که از طریق آن می توان رخدادهای شهری را نیز از طریق این اپلیکیشن ثبت و برای بخش های مربوطه ارسال کرد.

حاجی جعفری در بخش دیگر صحبت های خود به افزایش دوربین های نظارتی اشاره کرد و یادآور شد: افزایش تعداد دوربین های نظارتی تا پایان ماه جاری به تعداد ۶۸ خواهد رسید و عملیات اجرای آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته در سال جاری توسعه چشمگیری در حوزه های دوربین های نظارتی، چراغ های هوشمند، خودرو سیار پلاک خوان و تابلوهای پیام متغیر خبری خواهیم داشت که برای این منظور طرح های خوبی نیز در بودجه تعریف شده و در سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.

این مسئول  از زمینه سازی مطالعاتی جامع در حوزه ITS از سوی مشاوران ذی صلاح خبر داد وگفت: تحقق این موضوع می تواند چشم انداز مطلوبی در برنامه ۵ ساله شهر در توسعه ITS و زیر ساخت های آن و همچنین بهینه سازی هزینه کردها در توسعه حوزه مدیریت هوشمند پرترافیک داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.