مشهد-مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی از اجرای طرح نذر خون مهدوی در ۱۰پایگاه‌ اهدای خون خراسان رضوی خبر داد.

طرح نذر خون مهدوی در خراسان ‌رضوی اجرا می‌شود

به گزارش قدس انلاین، حمیدرضا اسلامی اظهار کرد: هم‌زمان با ایام فرخنده دهه مهدویت طرح نذر خون مهدوی به مدت ۱۰ روز در دو نوبت صبح و عصر و در ۱۰ پایگاه‌ اهدای خون خراسان رضوی اجرا می‌شود که از این تعداد ۵ پایگاه آن در مشهد است.

وی ادامه داد: این پایگاه‌ها شامل پایگاه امام رضا(ع) واقع در میدان شریعتی، پایگاه امید واقع در طبقه منهای یک مجتمع تجاری و اقامتی امید نبش خیابان شیرازی ۳، در نوبت صبح و عصر و پایگاه شهید کریمی در قاسم‌آباد (شریعتی ۲۸)، پایگاه میلاد بین استقلال ۲ و ۴ و پایگاه مهر نبش ابوطالب ۳۳ در نوبت صبح از ساعت از ساعت ۷:۴۵ تا ۱۲:۴۵ و ۱۴:۳۰ تا ۱۸:۴۵فعال هستند. در این ایام پایگاه‌های امام رضا(ع) و امید در دو نوبت صبح و عصر و سایر پایگاه‌ها تنها در نوبت صبح آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون هستند.

وی افزود: این طرح از روز ششم تا پانزدهم ماه شعبان‌المعظم (سوم تا دوازدهم اردیبهشت ماه) اجرا می‌شود و علاقه‌مندان به مشارکت در این طرح می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی خود به پایگاه‌های اهدای خون سطح استان مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه «در سال گذشته و در همین ایام تعداد ۵۲۰۵ داوطلب اهدای خون به پایگاه‌های اهدای خون خراسان ‌رضوی مراجعه کردند»، خاطرنشان کرد: از این تعداد مراجعه‌کننده، از ۴۰۴۰ نفر (۳۸۰۵ نفر مرد و ۲۳۵ نفر زن) خون‌گیری شد که ۸۱۵ نفر از آن‌ها اهداکننده بار اول، ۱۱۵۱ نفر اهداکننده با سابقه و ۲۰۷۴ نفر اهداکننده مستمر بودند.

اسلامی تصریح کرد: همه‌ساله در زمان اجرای طرح نذر خون مهدوی به ویژه در شب و روز نیمه شعبان جمع زیادی از مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه می‌کنند که بخش عمده‌ای از آن‌ها مشوقی برای حضور و مشارکت دیگران در این کار خیر و خداپسندانه هستند.

وی تاکید کرد: خراسان رضوی همه ساله جزو ۳ استان اول اهدای خون در کشور بوده است و در سال ۹۶، پس از ۳۱۶ هزار و ۴۰۸ مورد خون‌گیری در تهران و ۱۵۷ هزار ۸۱۷ مورد خون‌گیری در فارس، ۱۴۱ هزار و ۸۵۷ مورد خون‌گیری در خراسان رضوی داشتیم که از این میزان ۱۲ هزار و ۳۳۶ مورد آن در نخستین ماه سال بود و در فروردین ماه ۹۷ هم ۱۰ هزار ۹۶۷ مورد خون‌گیری را در استان داشتیم.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی بیان کرد: نیاز به خون همیشگی بوده و محدود به زمان‌های خاص سال نیست، اما این زمان‌ها فرصتی مناسب جهت حضور اهداکنندگان بار اولی بوده که می‌خواهند مشارکت در این امر خیر و خداپسندانه در چنین روزهای مبارکی آغاز کنند.

اسلامی با بیان اینکه «امسال در کنار همزمانی دهه مهدویت با هفته جوان، این ایام فرخنده با هفته‌های کارگر و معلم نیز همزمان شده است» گفت: به همین مناسب در مراسمی با حضور جمعی از برترین اهداکنندگان خون از ۳ گروه جوانان، کارگران و معلمان تقدیر به عمل خواهد می‌آید و ان شااله در این پویش نیز اهدای خون گروهی این ۳ قشر جامعه را خواهیم داشت.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.