قزوین_ نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین با اشاره به این نکته که عده ای مغرض از ابتدای شکل گیری سپاه به دنبال ایجاد اختلاف بین سپاه و ارتش بودند، گفت: برادری سپاه در دوران دفاع مقدس به این افراد ثابت شد و امروز هم این امر تا یکدلی و وحدت ادامه دارد.

ملت و مسئولان در کنار یکدیگر برای حمایت از تولید ملی پای کار بیایند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام علی معبودی ظهر روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات روابط عمومی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار شد با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری در ۱۲ اردیبهشت ماه اظهار داشت: مناسبت هفت تا سیزده اردیبهشت ماه به نام هفته «عقیدتی» در سپاه نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه از منظر امام راحل(ره)، شخصیت شهید مطهری به عنوان یک شخصیت متفکر، فیلسوف، فقیه عالیقدر بوده است، افزود: این شهید بزرگوار انسانی ارزشمند و بزرگ بود که دل آزاد و فکر آزادی داشت به همین دلیل ایشان استاد حریّت در قلم و بیان بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین با بیان اینکه از نظر مقام معظم رهبری شهید مطهری جزو شهدای خط انقلاب بود، عنوان کرد: سالروز شهادت شهید مطهری با هفته عقیدتی سیاسی تقارن یافته و برنامه های ویژه در این مناسبت ها پیش بینی شده است.

معبودی با بیان اینکه هفته عقیدتی از هفتم اردیبهشت ماه سالجاری کلید می خورد و تا سیزدهمین روز از این ماه ادامه دارد، یادآور شد: در این هفته برنامه های مختلفی از سوی سپاه صاحب الامر در سطح استان و در نواحی و حوزه ها پیش بینی شده است.

وی به دلایل نامگذاری هفته عقیدتی سیاسی و توجه به مقام شهید مطهری پرداخت و اضافه کرد: زنده نگه داشتن یاد شهید، ترویج آثار و افکار شهید مطهری، آشنایی نسل جوان با افکار و ابعاد شخصیتی از جمله اهداف نامگذاری این هفته بوده و هفته عقیدتی فرصت مناسبی برای تحقق موضوعات یاد شده است.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین با بیان این نکته که دشمن در عرصه های مختلف با ما در حال جنگ است و برای موفقیت باید از آثار انسان های عالم و عامل بهره مند شویم، عنوان کرد: فلسفه بهره مندی از آثار شهید مطهری نیز توجه به این امر و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن است.

در این نشست معبودی گزارشی از برنامه های هفته عقیدتی سیاسی داد و تصریح کرد: اجرای بیش از ۴۰۰ عنوان برنامه از سراسر استان در حوزه و پایگاه های مقاومت در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: نخستین روز هفته عقیدتی سیاسی در روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه با عنوان «ولایتمداری و شهید مطهری» نام گذاری شده که برنامه های متنوعی از جمله حضور بسیجیان در نماز جمعه های سطح شهر، نشست بصیرتی و روشنگری، سخنرانی ائمه جماعات، برپایی ایستگاه سلامت در نماز جمعه و همایش سبک زندگی اسلامی در این روز برگزار می شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین با بیان اینکه روز شنبه با عنوان «شهید مطهری، تربیت اسلامی» نامگذاری شده است، اضافه کرد: در این روز نیز برنامه های مختلفی از جمله برگزاری نشست حکمت مطهر، مسابقه از سیره شهید، برپایی نمایشگاه کتاب در مراکز بسیج، همایش پیاده روی بخشی از کارکنان به سمت قبور شهدای گمنام پیش بینی شده است.

معبودی مطرح کرد: در روز یکشنبه که با عنوان «شهید مطهری، سلوک معنوی» نامگذاری شده است که ویژه برنامه اهدای خون توسط کارکنان سپاه، برگزاری نشست بصیرتی، اقتصاد مقاومتی و کالای ایرانی برگزار می شود.

وی ادامه داد: روز دوشنبه نیز با عنوان «شهید مطهری، کار و تلاش» نامگذاری شده که تجلیل از مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی نشست بصیرتی و فرهنگی از جمله برنامه خاص این روز محسوب می شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین در روز شمار هفته عقیدتی سیاسی به نامگذاری روز سه شنبه اشاره و عنوان کرد: این روز با عنوان «شهید مطهری، جوان گرایی» نامگذاری شده است که از جمله برنامه های آن می توان به دیدار با ائمه جمعه در سراسر استان، برگزاری همایش مهدویت و انتظار از دیدگاه شهید مطهری اشاره کرد.

معبودی خاطرنشان کرد: نشست مفهوم انتظار در مراکز بسیج در روز چهارشنبه با عنوان «شهید مطهری و مباحث اخلاقی» برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برخی به دنبال آن هستند که به فرهنگ ایرانی ضربه بزنند، تصریح کرد: روز پنجشنبه بنام شهید مطهری و میهن دوستی نامگذاری شده است.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین بیان کرد: هفته عقیدتی فرصتی است تا هرچه بیشتر با اندیشه های شهید مطهری آشنا شویم چرا که این شهید از جمله شهدای فقیه، زمان شناس بود و معرفی شهید مطهری به عنوان الگوی جامعه از رسالت های رسانه ها است. 

معبودی در خصوص راهکارهای جذب جوانان اضافه کرد: راهکارهای بسیاری در این زمینه وجود دارد که باید در مرحله نخست نیازهای حقیقی آنها را بشناسیم و در مرحله بعد در راستای تأمین نیازهای جوانان قرار بگیریم؛ یکی از مشکلات این است که نیازها شناخته نمی شود و یا برنامه ریزی ها براساس نیازهای جوانان، انجام نمی شود.

وی افزود: باید براساس روحیات جوانان برنامه ریزی و حرکت کرد چراکه هر جوانی فرزند زمان خودش است باید بدانیم در مسیر جذب آنها قرار گرفته ایم؛ عملکرد مسئولان در جذب جوانان نیز مهم است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین خاطرنشان کرد: تدوین برنامه منظم براساس نیازهای جوانان و شناسایی شهیدمطهری به آنها می تواند در جذب جوانان بسیار مثمرثمر باشد.

معبودی با اشاره به راهبرد سالجاری و توجه به بیانیات مقام معظم رهبری گفت: همه در برابر تحقق راهبرد سال وظیفه داریم و نامگذاری سال با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبری نشان می دهد که این مساله از مسائل اساسی کشور است که دشمن به آن توجه دارد.

وی اضافه کرد: ظرفیت های مناسبی از حوزه های مختلف اعم از ظرفیت انسانی، علمی و سیاسی در کشور وجود دارد اما در حوزه اقتصادی دارای کمبودهایی هستیم که نتوانستیم به جایگاه مناسبی دست یابیم و مردم باید به حمایت از کالای ایرانی توجه داشته باشند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین اضافه کرد: ملت و مسئولان باید در کنار یکدیگر برای کسب اقتدار و استقلال اقتصادی برای حمایت از تولید ملی پای کار بیایند، برخی مسئولان در حوزه حمایت از کالای تولیدی غافل هستند و اصحاب رسانه باید در این حوزه مطالبه گری کنند؛ در حمایت از کالای ایرانی نیز فعالان رسانه ای رسالت دارند تا مردم و مسئولان را به حمایت از کالای ایرانی تشویق کنند.

معبودی با اشاره به این نکته که عده ای مغرض از ابتدای شکل گیری سپاه به دنبال ایجاد اختلاف بین سپاه و ارتش بودند، گفت: برادری سپاه در دوران دفاع مقدس برای این افراد ثابت شد و امروز هم این امر تا یکدلی و وحدت ادامه دارد.

وی به نقش سپاه در حل بحران های کشور پرداخت و یادآور شد: سپاه از ابتدای انقلاب تا به امروز در حوزه‌های مختلف و سازندگی و حفظ امنیت پای کار انقلاب بوده و در دفع فتنه‌ها همچون داعش بسیار موثر است. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین خاطرنشان کرد: سپاه در برنامه های عقیدتی نیز حضور دارد و ما نیز در نمایندگی ولی فقیه در سپاه تلاش داریم تا در جهت و راستای برنامه های اثر بخش کشور گام برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.