براساس آمار هیأت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور تاکنون فقط ۲۴ برند خارجی پوشاک نمایندگی رسمی دریافت کرده‌اند که از میان آنها برندهای ترکیه با ۱۱ نمایندگی در رتبه نخست قرار دارند.

یکه‌تازی برندهای ترکیه در بازار پوشاک ایران/فقط ۲۴ برند خارجی مجوز دارند+ لیست مجازها

به گزارش قدس آنلاین، قرار بود "دستورالعمل نحوه صدور گواهی فعالیت نمایندگان و شعب شرکت‌های خارجی عرضه‌کننده پوشاک در ایران" به‌منظور ساماندهی بازار پوشاک کشور ۱۷ شهریورماه ۹۵ اجرایی شود اما برخی مشکلات باعث شد تا این بخشنامه با ۳ ماه تأخیر در دی ماه ۹۵ به مرحله اجرا برسد، نکته قابل توجه آنکه از آن تاریخ تاکنون هنوز این دستور العمل به‌صورت جدی اجرایی نشده است. در این شرایط واردات پوشاک هر روز افزایش یافته و وضعیت تولیدکننده داخلی نیز بدتر از گذشته شده است.

مطابق این دستورالعمل فقط اشخاص حقوقی (شرکت‌های تجاری) قادر به واردات پوشاک هستند و ظرف دوسال ابتدایی واردکنندگان و نمایندگان رسمی واردات پوشاک باید حداقل ۲۰ درصد ارزش ریالی واردات را در داخل تولید کنند. همچنین واردکنندگان موظفند از تولیدی که در داخل کشور با برند ثبت‌شده انجام می‌شود، حداقل ۵۰ درصد را به بازارهای هدف صادر کنند.

اوضاع این روزهای بازار پوشاک کشور نشان می‌دهد که اجرای این دستورالعمل همچنان با کندی همراه است و سایر برندهای متفرقه که فاقد نمایندگی هستند با آسودگی خاطر و در نبود نظارت به فروش محصولات خود می‌پردازند. براساس آمار هیأت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور تاکنون فقط ۲۴ برند نمایندگی رسمی از دریافت کرده‌اند که میان آنها برندهای ترکیه با ۱۱ نمایندگی در رتبه نخست قرار دارند.

لیست برندهای خارجی موفق به اخذ نمایندگی رسمی در بازار به‌شرح زیر است:

      

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.