قزوین_ مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین گفت: مصرف برق توسط مشترکین به صورت بهینه مدیریت شود.

مصرف برق توسط مشترکین به صورت بهینه مدیریت شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سعید بهادیوند چگینی ظهر روز چهارشنبه در همایش مدیریت مصرف انرژی در صنایع و تشریح سیاست های صنعت برق برای کاهش مصرف برق در واحدهای صنعتی و تولیدی که در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: پیک بار در کشور طی سال گذشته برابر ۵۵۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات و در استان قزوین هم برابر ۷۷۵ مگاوات بوده است.

​وی افزود: در سال گذشته توانستیم فصل تابستان را بدون خاموشی سپری کنیم اما وضعیت در سالجاری متفاوت تر از سال های گذشته است؛ کاهش نزولات آسمانی موجب شده است تا آب ذخیره شده در پشت سدها همانند سال های گذشته نباشد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین گفت: مدیریت مصرف برق باید در این استان جبران شود چراکه در حال حاضر در کشور ۵ هزار مگاوات کمبود برق داریم.

بهادیوند چگینی عنوان کرد: براساس برآوردها، حدود ۹ هزار و ۴۰۰ مگاوات برق تولیدی از نیروگاه های آبی در فصل تابستان تأمین شده که تأمین ۴ هزار و ۴۰۰ مگاوات از این میزان از ذخیره آبی تأمین می شود و در حال حاضر حدود ۵ هزار مگاوات کمبود انرژی داریم.

وی یادآور شد: برای گذر از پیک بار و جبران سه هزار مگاوات برق استان قزوین، باید مصرف آن را توسط جامعه های هدف مختلف مدیریت کنیم چراکه در استانی قرار داریم که دارای پیک دوقله ( یک قله در ظهر و در حوالی ساعت یک و یک قله هم در حوالی ساعت ۲۰ شب) است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین بیان کرد: باتوجه به برآوردهای صورت گرفته توسط هواشناسی در خصوص تابستان گرم، قطعا وسایل سرمایش بیشتری وارد مدار می شود و انتظار داریم که مصرف از سوی مشترکان به صورت بهینه مدیریت شود.

بهادیوندچگینی مطرح کرد: کشور پرمصرفی در حوزه انرژی هستیم چراکه میزان مصرف گاز و برق در کشور، سه برابر آمار جهانی است؛ باید به سمت میزان مدیریت آن برویم و در نظر داشته باشیم که قیمت های حامل انرژی نیز به صورت پلکانی افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: سرانه مصرف سالانه‌ گاز در ایران شامل ۱۷۰۰ مترمکعب و در جهان هم شامل ۶۰۰ مترمکعب است؛ به طور متوسط، ایران حدود ۴ برابر میانگین جهانی انواع انرژی‌ها را مصرف می‌ کند و طبق آمارهای رسمی، ایران بعد از کشورهای آمریکا و روسیه، در رتبه سوم مصرف جهان قرار دارد.

وی بیان کرد: در استان قزوین حدود ۴۴.۲۱ درصد مصرف انرژی برق در بخش صنعت بوده و هر چند روند مصرف در تولید شاخص خوبی است اما باید مدیریت مصرف را جدی بگیریم تا در تابستان و پیک مصرف دچار خاموشی و مشکل نشویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.