دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: حامیان گروههای تروریستی شکست خورده در سوریه به دنبال ناامن سازی افغانستان و انتقال بقایای تروریستهای شکست خورده در سوریه به این کشور هستند.

به گزارش قدس آنلاین، در حاشیه برگزاری نهمین اجلاس مقامات عالی امنیتی کشورهای پنج قاره جهان در روسیه، حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان صبح امروز (چهارشنبه) با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات، طرفین آخرین تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و همچنین روند همکاریهای دوجانبه ایران و افغانستان در بخشهای اقتصادی، سیاسی و امنیتی را مورد بحث و بررسی قراردادند.

دریابان شمخانی در این ملاقات با ابراز تاسف نسبت به اقدامات تروریستی اخیر در افغانستان که به کشته شدن جمعی از مردم بیگناه این کشور منجر شد، اظهار داشت: حامیان گروههای تروریستی شکست خورده در سوریه به دنبال ناامن سازی افغانستان و انتقال بقایای تروریستهای شکست خورده در سوریه به این کشور هستند.

شمخانی با تاکید بر ضرورت تسریع در فعالیت کمیته های پنج گانه همکاریهای مشترک برای دستیابی به نتایج عملی که تامین کننده ثبات و امنیت در منطقه است، اظهار داشت: همکاری مشترک اطلاعاتی و امنیتی کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان، چین و روسیه می تواند از طریق تجمیع و تبادل ظرفیتهای پنج کشور زمینه های توقف برنامه های بی ثبات کننده برخی کشورهای غربی و هم پیمانهای منطقه ای آنها را فراهم کند.

حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افعانستان نیز در این ملاقات، سخنرانی شمخانی در نهمین اجلاس امنیتی روسیه را بسیار مهم، قابل توجه و واقع بینانه عنوان کرد و اظهار داشت: روابط دوستانه و رو به توسعه ایران و افغانستان علیه هیچ کشوری دیگری نبوده و از رویکردهای سیاسی کشورهای دیگر نیز تاثیرپذیر نیست.

وی با اشاره به دستگیری تعداد زیادی از اتباع بیگانه عضو داعش از سوی دستگاههای امنیتی این کشور که اخیرا به صورت غیرقانونی وارد افغانستان شده اند خاطرنشان کرد: به طور قطع این گونه اقدامات از برنامه ای خطرناک برای استفاده از جغرافیای افغانستان به منظور سازماندهی جدید گروههای تروریستی خبر می دهد و کشورهای منطقه باید با حساسیت بیش از پیش با این روند مقابله کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.