رئیس مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: صهیونیست ها و آمریکایی‌ها بدانند که رفتار آنها را رصد می‌کنیم و به موقع پاسخ آنها را می‌دهیم و بدانند رفتار آنها تاثیری در مسیر ما نخواهد گذاشت.

رفتار آمریکایی‌ها وصهیونیست‌ها رارصد می کنیم/به موقع پاسخ می دهیم

به گزارش قدس آنلاین،علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم که در مصلی تهران برگزار شد، با بیان اینکه باور مردم نقش اصلی را در توسعه کشور دارد، اظهار داشت: حکومت ها ابزار توسعه کشورها هستند و توسعه اصلی با اراده مردم صورت می گیرد.

وی افزود: فرهنگ یک زیربنای یکتا است و باید ببینیم در این مقوله چه چیزی نقش جوهری دارد؟

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید بر اینکه تعداد کارهای فرهنگی و هنری را نماد توسعه فرهنگی در کشورها می دانند، خاطرنشان کرد: اگر کشوری جمعیت روزنامه خوان آن زیاد باشد، می‌گویند بسترهای توسعه آن کشور روبه رشد است؛ درحالیکه همه اینها نشانه است و جوهر اصلی این است که چه فکری برای پایداری آن فرهنگ اصالت دارد.

لاریجانی ادامه داد: آموزش های قرانی در محافل نورانی نقش برتر دارد چرا که هم در قرآن و هم روایات جایگاه حاملان قرآن جایگاه رفیعی است.

وی با بیان اینکه راه توسعه واقعی و کمال انسان ها در انس با قرآن است، اظهار داشت: باید با رجوع به شاخص های اسلامی خودمان بتوانیم یک انسان تراز اسلامی و جامعه در حد تفکر اسلامی تربیت کنیم. اگر کسی در درجه بالاتری از نورانیت قرار بگیرد کمال یافته و صحه وجودی پیدا کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: کسی که حامل قرآن است نوعی تجلی خدا را در خود می‌بینید، ما انسان‌هایی با درجات و استعداهای مختلف داریم اما کسانی که اهل قرآن هستند بالاترین درجه انسانیت در آنها است و این نشان می‌دهد که اگر کسی بخواهد به حقیقت عالم دست پیدا کند باید به قرآن تمسک جویند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم کشور توسعه واقعی پیدا کند باید به قرآن رجوع کنیم، گفت: آیات و روایات نشان دهنده این است که برای ساخت جامعه ای اسلامی و انسانی در تراز اسلام، یک راه بیشتر وجود ندارد و آن تمسک به قرآن است. تاکید رهبری بر انس با قرآن به دلیل رکن بودن قرآن در سازندگی یک جامعه است.

لاریجانی ادامه داد: ما می‌خواهیم کشور و امت اسلامی پیشرفت کند و از فتنه ها دور باشد که راه آن این است اهل قرآن باشیم. اگر ما بخواهیم جامعه‌ای منزه داشته باشیم باید خودمان، فرزندانمان و جامعه مانوس با قرآن باشد و برگزاری چنین محافلی این رویکردها را تقویت می کند. باید باورمان شود که کمال و رشد جامعه همین یک راه را دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید آموزش و پروش ما با این رویکرد که قرآن رکن تکامل انسان ها و جامعه است با بهترین شیوه های آموزشی به قرآن توجه کند.

وی با اشاره به حضور مقامات نظامی کشور در این مراسم، تاکید کرد: چقدر خوب است که در همه بخش‌های نظامی ما، تعلیم و قرائت قرآن و ارتقا معنوی گسترش یابد. خوب است کسی که دوران خدمت وظیفه خود را می گذراند، یک دوره ارتقای معنوی در مسیر سربازی خود طی کند و یا در رادیو و تلوزیون این شکل از فرهنگ‌سازی‌ها صورت گیرد.

لاریجانی با بیان اینکه جامعه قرآنی نورانیت پیدا می‌کند و نمی‌هراسد، خاطرنشان کرد: این نهراسیدن در زندگی شخصیتی مانند امام خمینی(ره) پیدا بود. در حمله آمریکا به صحرای طبس چه فضاحتی برای کارتر و آمریکایی به وجود آمد که امام (ره) وقتی موضع گرفتند، فرمودند خدا امر کرد و چنین بلایی سر آمریکایی‌ها آمد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جامعه‌ای که تکیه ‌گاهش خدا و قرآن باشد جنود الهی به کمک آنها می‌آیند، عنوان کرد: رئیس جمهور خودشیفته و عقب افتاده آمریکا دوروز پیش ایران را تهدید کرد، که به آنها می گوییم: شما تصور می‌کنید با این تهدید روش ملت ایران تغییر می‌کند و یا با این حرفهای تند ایرانی ها را عصبانی می کنید؟ چرا نمی‌فهمید؟

لاریجانی ادامه داد: ملت ایران کف دست شما را می‌شناسند و مردم ما ملت نستوه و باتجربه‌ای هستند و البته این شما هستید که باید بترسید. شما فکر می‌کنید با ژست‌های فضاحت بار خود می‌توانید بر ملتی که تکیه بر خدا و کتاب خدا کرده تاثیر بگذارید؟

وی با بیان اینکه ما راه خود را شناختیم، اظهار داشت: این مانورهای مفتضح دیپلماتی شما نه در زمینه‌ هسته ای و نه در سایر امور تاثیر نخواهد داشت و به راهی که امام بزرگوار برای ما ترسیم کردند پایبند هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افتخار می کنیم به سنت دفاع از مظلوم تکیه کرده ایم و این موضوع در قانون اساسی ما هم وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر امروز ما از مردم فلسطین، و یمن دفاع می‌کنیم به دلیل این است که آنها مظلوم هستند و گرفتار یک مشت درنده شده اند. صهیونیست ها و آمریکایی‌ها بدانند که رفتار آنها را رصد می‌کنیم و به موقع پاسخ آنها را می‌دهیم و بدانند تاثیری در مسیر ما نخواهد گذاشت.

لاریجانی ادامه داد: تمسک به قرآن این تکیه گاه را به وجود می‌آورد که در مقابل اینگونه رفتارهای گستاخانه پایدار باشد. کشورهای دم‌دمی‌مزاجی که یک روز یک راه را انتخاب کردند و امروز دریوزگی می‌کنند که با رژیم صهیونیستی رابطه برقرار کنند، آینده‌ای ندارند و حتی پیش همین ابر قدرت‌ها که زانو زده‌اند نیز مرتبتی ندارند.

وی افزود: نه تنها در برخی مقالاتشان، گاهی هم که با ما صحبت می‌کنند می‌گویند که با حقارت نسبت به آنها حرف می‌زنند. این خیلی درد آور است که آقای کسینجر بگوید منابع نفتی این منطقه از اعراب برای ما ارزشمندتر است. چه کار کردید که این تلقی برای آنها بوجود آمد؟ اعراب مسلمان‌اند، پیرو رسول‌الله هستند اما برخی از رهبران اینها کاری کردند که آنها نسبت به مسلمانان گستاخ شده‌اند.

رئیس مجلس شوورای اسلامی در پایان با بیان اینکه تربیت قرآنی تربیت استقامت است و انسان‌های متّکی را به سمت قدرت‌ لایزال هدایت می‌کند، گفت: این سفلگان سیاسی مشقت برای امت اسلامی ایجاد کرده‌اند. پس شما اهل قرآن هستید که شرایط دنیای اسلام را می‌توانید تغییر دهید و راه روشنی را تعریف کنید که دیگران مجبور شوند از آن تبعیت کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.