تربت جام ـ نائب رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی خراسان رضوی گفت: ورزش روستایی مشکلات زیادی داشته بطوریکه زمین و فضای متناسب با بانوان وجود ندارد که ۱۰۰ خانه ورزش روستایی برای علاقمندان جوابگو نیست.

در ورزش روستایی، فضایی متناسب با بانوان وجود ندارد

سمیه رضایی در حاشیه مسابقات ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻧﻬﺎیی ﺑﺎﺯی های ﻛﻼﺳﻴﻚ ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎﻥ ﺭﻭﺳﺘﺎﻳﻴﺎﻥ ﺧﺮاﺳﺎﻥ ﺭﺿﻮی به میزبانی شهرستان تربت جام به خبرنگار قدس آنلاین گفت:۴۲ هیات ورزشی ورزشی در ورزش  روستایی و بازیهای بومی ومحلی در استان خراسان رضوی فعال هستند و استان خراسان در کشور تنها هیاتی دارای برنامه ریزی مدون در راستای تحقق اهداف بازی های بومی و محلی است.

فعالیت ۷۵ بخش روستایی در ورزش بومی محلی

رضایی گفت: در رشته ﺑﺎﺯﻳﻬﺎی ﻛﻼﺳﻴﻚ ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎﻥ ﺭﻭﺳﺘﺎﻳﻴﺎﻥ ﺧﺮاﺳﺎﻥ ﺭﺿﻮی رادر ۷۵ بخش استان خرسان رضوی فعال کرده ایم  و این رشته ها شامل دومیدانی، پینگ پنگ، والیبال، پنالتی و... است . این رشته های ورزشی  در رده نوجوانان و بزرگسالان آقایان و خانم ها برگزار می شود و خراسان رضوی تنها استانی است که در تمامی رده نوجوانان و بزرگسالان مسابقات برگزار می کند.

 نائب رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی خراسان رضوی در ادامه اظهار داشت: بازی های بومی ومحلی بالغ بر یکهزار و ۳۰۰داور در استان خراسان رضوی وجود داشته و درهر ۲۸ شهرستان استان در هرکدام حدود ۶۰ داور بومی محلی وجود دارد و برای ارتقاء داوری کلاسهای آموزشی برگزار شده است.

تربت جام بهترین عملکرد استانی را دارد

 نائب رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی خراسان رضوی همچنین به ارزیابی فعالیت و بیمه ورزشی بازی های بومی ومحلی استان خراسان رضوی اشاره کرد وگفت: در این دوره شهرستان تربت جام هم از لحاظ عملکرد و بیمه ورزشی مقام اول استان را به خود اختصاص داد و فعالیت های کیفی  این شهرستان نسبت به سایر ۲۸ شهرستان استان بهتر است. برگزاری چنین مسابقاتی به میزبانی تربت جام نشان داد این شهرستان برنامه ریزی درست و دقیقی داشته  و تاکنون طی دو ساله اخیر سه میزبانی بانوان استانی داشته که از لحاظ کیفیت برگزاری مسابقات عالی عمل کرده اند.

رضایی در ادامه تصریح کرد: مسابقات  نهایی کلاسیک نوجوانان استان از ۶ منطقه در ۶ رشته ورزشی و باحضور ۲۳ شهرستان بیش از ۱۸۰ ورزشکار دراین مرحله به رقابت پرداختند.

وی همچنین به چالش های این مسابقات اشاره کرد و گفت: ورزش روستایی مشکلات زیادی داشته بطوریکه زمین و فضای متناسب با بانوان وجود ندارد و برگزاری مسابقات امکان ندارد مگر اینکه خانه  ورزش روستایی در روستاها استان وجود داشته باشد و در استان خراسان رضوی فقط ۱۰۰ خانه ورزش روستایی در ۷۵ بخش روستایی  وجود دارد که این تعداد برای علاقمندان جوابگو نیست.

یکصد خانه ورزش روستایی برای ۳۴۰۰روستا!

رضایی اظهار داشت: در بازی های بومی ومحلی مشکلات کمتری نسبت به ورزش روستایی وجود دارد. در اولویت بازی بومی محلی در هرمکانی با کمترین امکانات می توان مسابقات محلی را برگزار کرد و بازی های بومی محلی در ۷۵ بخش و ۳هزار و ۴۰۰ روستا به خوبی برگزار شده است و دهیاران رابطان بازی های بومی ومحلی هستند.

وی اعلام کرد: خراسان رضوی بیشترین مسابقات و المپیاد را در کشور برگزار کرده و از لحاظ  آموزشی بیشترین دانش افزایی را انجام داده است و همیشه استان خراسان مقام برتر را در فداراسیون ورزشی کسب کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.