قزوین_ حجت الاسلام علیرضا پناهیان در گردهمایی سالانه فعالان فرهنگی استان قزوین گفت: دفاع مقدس الگویی برای فعالیت ارزشمند بود که شهیدان در آن فعالیت های ارزشمندی را انجام دادند؛ این دوران دورانی بود که راحت طلبی را از مردم سلب کرد و برخی تلاش کردند تا ارزش های این انقلاب و میهن را از بین ببرند.

دوران دفاع مقدس الگوی مناسبی برای فعالیت فعالان فرهنگی بود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در گردهمایی سالانه فعالان فرهنگی استان قزوین که عصر روز جمعه در دانشگاه فرهنگیان این استان برگزار شد، ضمن تأکید به مقابله با راحت طلبی اظهار داشت: هیأت انقلابی هیأتی است که به دنبال عافیت طلب نباشد.

وی با اشاره به مهم ترین مصداق عافیت طلبی در بین نیروهای مذهبی و انقلابی افزود: راحت طلبی مهمترین مصداق در این زمینه است و هر کدام از مؤسسات فرهنگی فعالیت های خود را انجام دهند به نوعی راحت طلبی محسوب می شود؛ مهمترین مصداق عافیت طلبی نیز تشکیلاتی نبودن است.

استاد حوزه و دانشگاه ضمن اشاره به مصادیق راحت طلبی در موضوع حجاب ادامه داد: راحت طلبی می تواند در انتخاب راه های مختلف رعایت حجاب باشد و اینکه هیچ وقت به دنبال شناخت حجاب نیستیم.

پناهیان ضمن اشاره به مصادیق راحت طلبی در عرصه سیاسی عنوان کرد: در تبیین مصادیق راحت طلبی نیز می توان گفت که فعالیت سیاسی را به صورت راحت طلبانه انجام دهیم و با نشستن پشت میز به دنبال انتخاب مدیران خوب و مناسب باشیم؛ جامعه خوب جامعه ای است که کوچک باشد و دولت آن فعالیت کند.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که راه های راحت طلبانه وجود داشته باشد، مردم به دنبال انتخاب روش های بهتر و راحت تر خواهند بود.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: فعالیت فرهنگی طی ۵۰ سال گذشت در کشور دنبال می شد که از نمونه آن می توان به فعالیت کانون های قرآن اشاره کرد؛ از آنجایی که تربیت مناسب در مدارس دنبال نمی شد، با فعالیت در مساجد این کمبود تربیت جبران می شد.

پناهیان یادآور شد: باید به سمت برنامه های فرهنگی مناسب حرکت کنیم و در این زمینه می توان دانشگاه و مدرسه تأسیس کرد تا بتوان به صورت جبرانی فعالیت هایی را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: دفاع مقدس الگویی برای فعالیت ارزشمند بود که شهیدان در آن فعالیت های ارزشمندی را انجام دادند؛ دوران دفاع مقدس دورانی بود که راحت طلبی را از مردم سلب کرد و برخی تلاش کردند تا ارزش های این انقلاب و میهن را از بین ببرند.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: مردم انقلابی استان قزوین دارای ظرفیت های مناسبی هستند و انقلاب اسلامی اگر امروز پابرجاست با تلاش نیروهای انقلابی مردم کشور از جمله مردم این استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.