اصفهان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تاکید کرد: امسال بحران آب را در استان اصفهان از نظر منابع آبی در پیش داریم، بنابراین ضرورت دارد مردم بد مصرفی نداشته باشند تا تابستانی بدون قطع آب سپری شود.

مردم بد مصرف نکنند  قطعی آب نداریم

هاشم امینی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین تاکید کرد: بر اساس اعلام شرکت آب منطقه ای و سازمان هواشناسی استان در سال آبی جاری میانگین بارندگی در استان نسبت به میانگین بلندمدت کاهش قابل توجهی داشته است، از این رو باید راهکارهای مدیریت مصرف آب در زندگی شهروندان رعایت شود.

وی مدیریت هر قطره از آب موجود را بسیار حائز اهمیت خواند و اظهارکرد: می توان با کاهش مدت زمان مهار حوادث، شناسایی و جلوگیری از نشتی ها، شناسایی انشعابات غیرمجاز، برخورد با مشترکین پرمصرف به نوعی منابع موجود را مدیریت کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: براساس تصمیمات کارگروه ملی سازگاری با کم آبی و حجم مخزن زاینده رود، باید در حوزه شرب که حساسیت ویژه‌ای دارد، دقت های لازم را داشته باشیم تا بتوانیم تابستان را به نحو مطلوب پشت سر بگذاریم و با افت فشار و قطع آب روبه رو نشویم.

وی با بیان اینکه شهروندان باید از همین امروز برای مدیریت مصرف برنامه‌ریزی جدی داشته باشند، گفت: تغییر سبک و رفتار در استفاده از آب هنگام شست و شوی ظروف و لباس، مسواک زدن، حمام کردن و نظافت منزل باید مرود توجه همگان قرار گیرد.

امینی تصریح کرد: مخزن زاینده رود آب محدودی دارد که باید با همین مقدار کم، آب شرب ۶ میلیون نفر را تامین کند، از این رو متولیان امر برای حفظ آب در فصل تابستان  و پاییز، محدودیت هایی را در تامین آب لحالظ می کنند چرا که میزان آب در دسترس شرکت آب و فضلاب هر روز کمتر می شود و ما ناچار هستیم آب کمتری در اختیار مردم قرار دهیم.

وی اظهارکرد: امسال سال بحران آب را در استان اصفهان از نظر منابع آبی در پیش داریم، بنابراین ضرورت دارد مردم بد مصرفی نداشته باشند و حقوق همدیگر را رعایت کنند تا تابستانی بدون قطع آب سپری شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به فعالیت مروجان مصرف آب در سطح کلانشهر اصفهان، افزود: این گروه ها هر روز طی دو نوبت صبح و عصر مصرف بهینه آب را به مردم توصیه می‌کنند.

وی فعالیت مروجان مصرف بهینه آب را در سطح شهر اصفهان بسیار مؤثر در صرفه‌جویی آب ارزیابی و اعلام کرد: در زمان حاضر، بیش از ۹۰ مروج در شش منطقه شهر اصفهان ترویج مصرف بهینه آب را در دستورکار قرار داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.