ایلام- شهردار ایلام گفت: المان جدید میدان خیام ایلام توسط یکی از هنرمندان ایلامی ساخته شده و اگر از لحاظ مالی به توافق برسیم در ماه جاری، این المان نصب خواهد شد.

نصب المان جدید میدان خیام ایلام در انتظار توافق مالی

طالب صادقیان روز شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه با تغییر المان تغییرات اندکی در خود میدان همچون نورپردازی و فضای سبز آن ایجاد خواهد شد، اظهارداشت: برآورد ما برای المان میدان خیام ۲۰ الی ۲۵ میلیون تومان است که در صورت توافق با سازنده آن، به زودی عملیات نصب آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه المان میدان انقلاب نیز تغییر خواهد کرد، افزود: فراخوان تغییر المان میدان انقلاب نیز داده شده و منتظریم تا هنرمندان و صاحب نظران طرحی زیبا برای المان این میدان به شهرداری داده شود و پس از نهایی شدن، کار اجرایی آن آغاز و المان جدید نصب شود.

پارکینگ شهرداری ایلام تغییر خواهد کرد

شهردار ایلام همچنین به وضعیت پارکینگ شهرداری ایلام اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: قراردادن بلوک های بتنی در این نقطه از شهر موقت است و در آینده ای نزدیک کار تغییر آن آغاز خواهد شد.

طالب صادقیان با تأکید بر لزوم مقاوم سازی سیل بند واقع در پارکینگ شهرداری، بیان کرد: منتظر پایان فصل بارش هستیم تا سیل بندی که پارکینگ شهرداری بر روی آن قرار گرفته را مقام سازی کرده و طرحی زیبا در آن اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه پارکینگ شهرداری در امتداد جاده سلامتی ایلام است، ادامه داد: جاده سلامتی از پارک کودک – خیابان سمندری و پارکینگ شهرداری طراحی شده و می طلبد تا پس از اجرا، کاسبان و دستفروشان به حقوق دیگر شهروندان برای داشتن جاده سلامتی احترام گذاشته و بساط خود را در آن پهن نکنند.

شهردار ایلام با انتقاد شدید از دستفروشان در فک پلمپ و شکستن پلمپ درب مغازه های غیرمجاز در این محوطه، تصریح کرد: این شهرداری آماده است تا در همه محلات شهر فضای کسب و کار را در اختیار کاسبان و دستفروشان پارکینگ شهرداری قرار دهد.

وی با درخواست از رسانه ها و فعالان فضای مجازی برای یاری رساندن به شهرداری ایلام در جهت ساماندهی پارکینگ شهرداری و عقب نشینی دستفروشان در این فضا، یادآور شد: ما مخالف کسب و کار و اشتغال شهروندان نیستیم ولی انتظار داریم که کسبه و بازاریان نیز ما را یاری کرده و تنها در داخل مغازه های خود کسب درآمد کنند نه اینکه پیاده رو و مسیر تردد شهروندان را برای کسب درآمد خود مسدود کرده و موجب آزار همشهریان خود شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.