یزد- مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت: بیش از۵۳ درصد انرژی برق استان توسط صنایع مصرف می شود.

۵۳درصد برق استان در بخش صنعت مصرف می شود

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ، محمدرضا صحتی  پیش از ظهر شنبه  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهارداشت: در سال جاری با توجه به کمبود منابع آب و خشکسالی های پی در پی با بحران آب مواجه هستیم و صنعت برق نیز تحت تاثیر این بحران قرار گرفته است. این استان دارای ۲هزارمگاوات ظرفیت نیروگاهی است  که مازاد پیک بار در استان  است ولی با توجه  به اتصال به شبکه  سراسری  باید به مدیریت مصرف  درسال جاری اهتمام ویژه مشترکان  قرار گیرد .

وی افزود:  پیک بار استان در سال ۸۴۵ مگاوات پیش بینی شده  ولی به ۸۱۷مگاوات رسید  و امسال پیش بینی پیک بار استان۸۸۵ مگاوات رسیده   که باید با اقدامات  کاهش  پیک ۹۲مگاوات  از این میزان  کاسته شود . یزد  در سال گذشته از بین شرکت ها ی توزیع  برق سراسری  رتبه دوم  کاهش پیک را داشته  و پیش بینی این شرکت  افزایش پیک بار مصرف برق  استان به ۱۲۰۰مگاوات  در سال ۱۴۰۰ است.

صحتی  با اشاره به اینکه  مجموع  شبکه ها ی فشار متوسط و فشار ضعیف استان  به ۱۸هزار و  ۵۷۳کیلومتررسیده  تصریح کرد:  این شبکه ها در حال حاضر  به ۶۴۳هزارو ۵۵۲ مشترک  برق رسانی  می کنند  که آمار مشترکان خانگی این استان ۵۵۲هزارو ۲۷۲مشترک  است .

وی افزود: بیش از۵۳درصد  انرژی برق استان توسط صنایع مصرف می شود و این مشترکان ۱ و ۸ دهم کل مشترکان برق استان را تشکیل می دهند.بیش از نیمی از فروش برق استان شامل ۵۳درصد  مربوط به بخش صنعت است  که این میزان نسبت به سال گذشته ۴درصد رشد داشته است.

صحتی اظهار داشت: در سال گذشته ۲۱ هزار و ۶۷۹ مشترک به استان یزد افزوده شده است و در حال حاضر ۹۹ درصد و ۷۲ صدم درصد از روستاهای استان یزد از نعمت برق بهره مند شده اند و از مجموع ۹۷۳ روستا تعداد ۹۲۲ روستا برق دار هستند. در سال گذشته کل انرژی برق مصرف شده ۴ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۱۳۸ میلیون کیلو وات ساعت است.

وی میزان تلفات و هدررفت برق در استان یزد را تا پایان سال ۹۶  هفت درصد اعلام کرد و افزود: در این راستا در مناطق روستایی و ییلاقی اقدام به نصب کنتورشده است و مبلغ ۱۱۲ میلیارد ریال نیز برای طرحهای کاهش تلفات برق در دست پیگیری است.

صحتی گفت: در راستای کاهش تلفات برق یکی از اقدامات انجام شده تعویض ۱۶ هزار و ۵۰۰ کنتور معیوب در استان یزد بود که تهیه طرح های کاهش تلفات جدید به مبلغ ۲۲۰ میلیارد ریال و دفاع از طرح ها در دفتر مهندسی توانیر و جایابی و پیگیری نصب خازن فشار ضعیف و موارد دیگر از دیگر اقدامات انجام شده در راستای کاهش تلفات برق است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزد اظهار داشت: برای نیروگاه های گاز سوز در مجموع ۲۳ مجوز صادر شده است که ۱۹ مورد آن در حال احداث است و ۵ مورد نیز به بهره برداری رسیده و مجوزهای صادر شده برای نیروگاه های انرژی خورشیدی نیز ۱۷ مجوز است که سه نیروگاه در حال احداث و چهار نیروگاه نیز در مرحله عقد قرارداد تضمینی است.

صحتی به صدور ۵۵۰ مجوز ایجاد نیروگاه های خورشیدی زیر ۱۰۰ مگاولت با ظرفیت ۲۶۰۰ کیلو ولت اشاره کرد و افزود: در مجموع تاکنون ۱۷۲ نیروگاه با ظرفیت ۸۴۶ کیلوولت وارد مدار بهره برداری شده است.

وی در مورد خاموشی های استان یزد نیز گفت: در حال حاضر خاموشی های استان ۱۵ صدم درصد است و به عبارتی متوسط خاموشی به ازای هر مشترک ۸۰ دقیقه است در حالی که این میزان در سال ۹۵ برابر با ۸۸ دقیقه بوده که با وجود طوفان های متعدد در استان یزد با سرعت ۱۰۴ کیلومتر برساعت، رقم مناسبی است و امیدواریم در سال ۹۷ شاهد کاهش بیشتر آن باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.