جنگنده‌های سعودی همزمان با حضور میلیونی مردم یمن برای شرکت در مراسم تشییع پیکر «الصماد» در صنعاء، به این شهر حمله کردند.

حمله جنگنده‌های سعودی به مراسم تشییع پیکر «الصماد» در صنعاء

در حالی که امروز شمار زیادی از مردم و مقامات مسئول یمن در میدان «السبعین» حاضر شده‌اند و رسانه‌های مختلف از حضور میلیونی مردم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر شهید «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن گزارش می‌دهند، جنگنده‌های ائتلاف سعودی - آمریکایی نیز خود را به آسمان پایتخت یمن رساندند.

شبکه المیادین با انتشار تصاویری از حضور میلیونی مردم یمن در این مراسم، از پرواز شمار زیادی از جنگنده‌های سعودی بر فراز آسمان میدان السبعین خبر داد و خبرنگار این شبکه اعلام کرد که جنگنده‌های متجاوز سعودی مکانی را  در نزدیکی محل تشییع پیکر الصماد و سایر همرزمانش در صنعاء، بمباران کرده‌اند.

پایگاه خبری «انصارالله» یمن نیز، تایید کرد که جنگنده‌های سعودی از صبح امروز تاکنون در دو نوبت به نزدیکی میدان السبعین حمله کرده‌ و آن را بمباران کرده‌اند و هنوز بر فرار آسمان صنعاء و بالای سر تشییع‌کنندگام در حال پروازند.

این در حالی است که شرکت‌کنندگان در این مراسم با در دست داشتن تصاویری از صالح الصماد و پلاکادرهایی در رد سیاست‌های آمریکا در منطقه، علیه آمریکا و عربستان شعار سر می‌دادند.

«عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن، دوشنبه پیش خواستار مشارکت گسترده مردمی در مراسم تشییع پیکر شهید الصماد در صنعاء و سایر استانهای یمن شده بود.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی ظهر روز پنجشنبه، خودروی حامل صالح الصماد را در استان الحدیده واقع در سواحل غربی یمن هدف قرار داده و او و تعدادی از همراهانش را ترور کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.