یزد - همایش نقد و بررسی پیام رسان های داخلی با هدف بررسی وضعیت پیام رسان های داخلی با حضور برخی نمایندگان این پیام رسان ها در دانشگاه یزد برگزارشد.

همایش نقد و بررسی پیام رسان های داخلی در یزد برگزارشد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ، همایش از تلگرام تا تلگراف با هدف بررسی وضعیت پیام رسان های داخلی شامگاه شنبه با حضور برخی نمایندگان این  پیام رسان ها در دانشگاه یزد برگزارشد در این نشست که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه یزد برگزار شد نمایندگان این پیام رسان ها حضور داشتند و در خصو ص مزیت های استفاده از پیام رسان های داخلی به بحث پرداختند.

تلگرام  تهدیدی برای امنیت ملی کشور است 

در ابتدای این مراسم نماینده پیام رسان ایتا  اظهارداشت: پیام رسان ایتا بیش از۳سال است که درایران فعالیت خود را آغاز کرده   بیش از ۱.۵میلیون نفر کاربر ایرانی عضواین پیام رسان هستند.

محسن غفاری افزود: این نرم افزار داخلی دارای کاربردهای بسیاری برای کاربران بوده و حفظ اطلاعات و صیانت از حریم خصوصی افراد از وظایف مهم این پیام رسان است.

وی خاطر نشان ساخت : پیام رسان تلگرام تهدیدی برای امنیت ملی کشور است و همه مردم  و کاربران بایدبدانند  بخاطر قوانین شفاف و دقیقی که درکشور موجود است امنیت پیام رسان ها ی داخلی درصیانت از اطلاعات کاربران بسیار بالا است.

غفاری تصریح کرد: راه اندازی یک پیام رسان کارآمد نیازمند برنامه نویسی قوی وطولانی مدت و برخورداری ازپشتوانه مطلوب است. بخشی از یک پیام رسان قسمت  نرم افزاری آن است که دراختیار کاربر قراردارد و کاربرمستقیما با آن سرو کار دارد که متخصصین داخلی  ما بخوبی ازعهده تولید یک نرم افزار مطلوب برآمدند اما بخش دیگر بخش سخت افزاری است که تامین آن نیازمند  هزینه های بالا و سنگین است .

 نماینده پیام رسان ایتا گفت: نرم افزار ایتا از لحاظ ظاهری به نرم افزار تلگرام شباهت  دارد . به دلیل اینکه مخاطبان  با فضای تلگرام آشنایی دارند  برای کاربر سخت است  که به مکان دیگری برود به همین دلیل محیط نرم افزاری ایتا از تلگرام کپی برداری شده  اما از کد نویسی های تلگرام استفاده  نشده و این پیام رسان دارای امکاناتی چون ساخت گروه ،کانال و فضای ابری و دیگر امکانات است .

وی افزود: این پیام رسان از امنیت مطلوبی نسبت به تلگرام برخورداراست  و بسیاری  از باگ ها ی موجود در تلگرام  در این نرم افزار وجود ندارد و هم اکنون دارا ی نسخه اندروید و ویندوز مکینتاش و لینوکس نسخه IOSاست که به زودی برای عرضه به بازار آماده می شود. 

این مسئول با بیان اینکه برای پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی در کشور برنامه ریزی مناسبی انجام نشده گفت: در گذشته شاهد آن بودیم که  با فیلتر شده  یک پیام رسان  جامعه به سمت  تلگرام سوق داده می شد و پیام رسان خارجی  دیگری نیز معرفی  و باعث بوجود آمدن معضلاتی برای کشور شد که این معضلات امروز گریبان کشور را گرفته است.    

انحصارتلگرام باید در کشور شکسته شود

 نماینده پیام رسان بله نیز دراین نشست گفت : این پیام رسان ابتدا نام دیگری داشت و فعالیت  خودرا حدود ۴سال پیش آغاز کرده و از ابتدا در قالب یک استارت آپ شروع کرده و ایده اولیه این مجموعه از ایجاد یک شبکه با امکان ارائه خدمات متنوع بانکی بود. پس ازاینکه این پیام رسان مورد حمایت بانک ملی قرار گرفت نام آن به «بله» تغییر داد شد.این پیام رسان ضمن ارائه خدمات و سرویس های متنوع بانکی از مجوزها بانک مرکزی نیز برخوردار بوده و دارا ی وجهه امنیتی بالایی بوده و جزو برترین هاست.

علیرضا رضوان دوست افزود : انحصارتلگرام باید در کشور شکسته شود  و در این راه باید آگاه سازی مطلوب صورت بگیرد و مردم باید اطمینان پیدا کنند برای حفظ امنیت خود از پیام رسانها ی داخلی استفاده کنند . 

وی با انتقاد از رویکرد مسئولین در قبال پیام رسان های داخلی  در سالهای گذشته گفت: هرچند امروز مسئولین به پیام رسانهای داخلی توجه بیشتری دارند اما همچنین رویکردهای اشتباه در این مورد وجود دارد و این رویکردها اآسیب های بسیاری را برای کشور بوجود خواهد آورد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.