وزیر کشور از اجرای برنامه راهبردی توسعه در ۳۱ شهرستان منتخب با اولویت اشتغال و تولید در کشور خبر داد.

اجرای برنامه راهبردی توسعه در ۳۱ شهرستان منتخب با اولویت اشتغال و تولید در کشور

به گزارش قدس آنلاین، جلسه بررسی برنامه توسعه راهبردی و عملیاتی ۳۱ شهرستان منتخب کشور عصر شنبه ۸ اردیبهشت ماه به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در محل این وزارتخانه برگزار شد.
 
رحمانی فضلی در این جلسه در سخنانی توجه به مناطق حاد و بحرانی را یکی از ۵ اولویت مشخص شده توسط رهبر معظم انقلاب در مسائل اجتماعی عنوان کرد و اظهارداشت: بر مبنای این اولویت در نظر داریم برنامه توسعه ای و راهبردی با تعیین اولویت ها را در ۳۱ شهرستانی که بر اساس شاخص های کارشناسی از نظر هدم توسعه یافتگی انتخاب شده اند اجرایی کنیم.
 
وی با بیان اینکه با اجرای این برنامه بدنبال ایجاد الگوی توسعه در هر یک از استانها هستیم، افزود: منطقه قلعه گنج کرمان یکی از الگوی های موفق توسعه ای در کشور بشمار می رود که با تعیین اولویت ها و همکاری بنیاد مستضعفان و مشارکت مردم این منطقه به رشد و توسعه قابل توجهی رسیده است بنابراین تلاشمان این است که از این تجربه موفق در سایر استان ها هم استفاده کنیم.
 
وزیر کشور تاکید کرد: اولویت نخست توسعه ای این ۳۱ شهرستان مسائل اقتصادی و اجتماعی است و توان و امکانات و بودجه دستگاه ها با اولویت به این شهرستان ها متمرکز خواهد شد.
 
رحمانی فضلی با بیان اینکه با اجرای برنامه ای دقیق و منجسم هستیم، تصریح کرد: این شهرستان ها باید از نظر دولت الکترونیک، مبارزه با فساد و رضایتمندی مردم از دستگاه ها به عنوان الگو در استان خود تبدیل شوند.
 
وی با بیان اینکه باید در اجرای این طرح مهم توسعه ای به مشارکت جدی مردم توجه شود از معاونت اقتصادی این وزارتخانه خواست متولیان اجرای این طرح در هر شهرستان را مشخص کنند.
 
وزیر کشور با تاکید بر لزوم مطالعه و بازنگری طرح های توسعه ای هر یک این شهرستانها گفت: از نظرات فرمانداران و معاونان مناطق سازمان برنامه و بودجه در اجرای این برنامه حتما نظرخواهی شود.
 
رحمانی فضلی گفت: اجرای برنامه راهبردی و توسعه در شهرستان های منتخب با اولویت اشتغال و تولید انجام می گیرد که بر این اساس دستگاه ها مکلف هستند بر اساس اعلام وزارت کشور در ارائه امکانات و تخصیص بودجه بر اساس اولویت در این شهرستان ها اقدام کنند.
 
وی یادآور شد: در اجرای این طرح قرار نیست هزینه اضافی و جدید ایجاد شود بلکه قرار است سازوکاری اجرایی و عملیاتی کنیم که امکانات و خدمات دستگاه ها بر اساس اولویت اشتغال و تولید در این شهرستان های منتخب که از عدم توسعه نیافتگی رنج می برند ارائه شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.