عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین از طرح سوال از وزیر جهاد و کشاورزی در کمیسیون متبوعه خبر داد.

محورهای سوال جدید از حجتی در کمیسیون کشاورزی

قدس آنلاین/ مینا افرازه: عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین از طرح سؤال جدیدی از وزیر جهاد و کشاورزی در کمیسیون کشاورزی خبر داد.

جلال محمود زاده با بیان اینکه طرح سوال از آقای محمود حجتی وزیر  جهاد کشاورزی محورهای متعددی دارد، افزود: ما از وزیر کشاورزی در رابطه با عدم موفقیت وزارتخانه‌اش در تنظیم بازار و واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی سوالاتی داریم و نسبت به عملکرد وزارتخانه در حوزه های مختلفی انتقادات جدی را وارد می‌دانیم.

نماینده مردم مهاباد اظهار داشت: محور اساسی دیگر سوال از محمود حجتی در خصوص عدم حمایت وزارت جهاد کشاورزی از تولید کنندگان داخلی به خصوص مرغداران است. طراح سؤال از وزیر جهاد کشاورزی افزود: درشرایطی که دلار و قیمت ارز دچار نوساناتی شد و قیمت ارز بالا رفت، با وجود وعده دولت برای تنظیم بازار و تأمین ارز مورد نیاز برای واردات خوراک دام و طیور، متأسفانه پشتیبانی امور دام هیچ حمایتی از مرغداران نداشت، درحالیکه دولت باید نهاده های دامی را از طریق سیاست‌های حمایتی در اختیار کشاورزان قرار می‌داد اما این امر صورت نگرفت.

این نماینده مجلس در ادامه تصریح کرد: از سوی دیگر واردات میوه و محصولات کشاورزی در حالی توسط وزارتخانه جهاد و کشاورزی در خلاء مدیریت صحیح و عدم نظارت کافی صورت می گیرد که این اقدام صراحتاً مخالف شعار سال است و باید در حمایت از تولید داخلی جلوی واردات بی‌رویه را بگیریم.

وی  تصریح کرد: از آنجایی که این هفته نمایندگان مجلس در مأموریت سرکشی به حوزه انتخابیه به سر می‌برند و جلسات کمیسیون‌ها و نشست‌های صحن علنی برگزار نمی‌شود، فرآیند جمع‌آوری امضا برای این سؤال ادامه دارد و با آغاز به کار مجدد مجلس بر شمار امضاهای این طرح افزوده‌ خواهد شد.

محمودزاده گفت: طرح سؤال از آقای حجتی  به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شده  و هیئت رئیسه هم این سؤال را به کمیسیون کشاورزی ارجاع داده است تا آن را در دستور کار قرار دهد و احتمالاً  هفته آینده در دستور کار قرار بگیرد. در نهایت اگر توضیحات وزیر درباره این موضوعات قانع کننده نباشد این سؤال را به صحن می‌آوریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.