مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی گفت: در بحث ایمنی جاده‌های خراسان‌رضوی سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان نیازمندیم که تنها ۵۰ درصد آن محقق می‌شود.

  نیازمندسالانه ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایمن‌سازی جاده‌های خراسان‌رضوی هستیم

 ابراهیم نصری  در همایش روز ملی ایمنی حمل و نقل اظهار داشت: هر سال ۱۰ درصد از ناوگان عمومی کسر شده و به ناوگان خصوصی افزوده می‌شود که درخواست داریم عکس آن اقدام شود. در بحث بودجه با کمبود منابع مواجه هستیم و حداقل بودجه عمرانی مورد نیاز در بحث ساخت، نگهداری و بهسازی و نوسازی ۳۰ هزار میلیارد تومان است و در کنار آن باید به تخصیص اعتبارات خاص حوزه ایمنی توجه ویژه شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی با بیان اینکه در بحث ایمنی جاده‌های خراسان‌رضوی سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان نیازمندیم که تنها ۵۰ درصد آن محقق می‌شود خاطرنشان کرد: می‌خواهیم که در جهت جذب خیران ایمنی ورود پیدا کنیم و از مجمع خیران سلامت استان خواسته‌ایم که این موضوع را در پیشگیری هم ببینند و تنها به درمان معطوف نشوند و نسبت به جذب بالای خیران حوزه ایمنی بسیار خوش‌بین هستیم.

نصری تصریح کرد: بودجه ۳ میلیاردی‌ که استاندار پیش از شروع تعطیلات نوروزی داده بود به‌ صورت ۱۰۰ درصد محقق شده و از این بابت از مدیران استانی تقدیر و تشکر می‌کنیم. از مسئولان درخواست داریم تمامی منابع مورد نیاز به‌ ویژه منابع حوزه ایمنی را به‌ صورت ۱۰۰ درصدی تامین کنند و دغدغه ما و مسئولان پلیس راه استان متاسفانه به جای آنکه در بحث ایمنی باشد در بحث نقص‌های موجود در خودروها بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه در مباحث مقاوم‌سازی، بیمه، آموزش، پیشگیری، رفتار ترافیکی باید ضمن تقویت الگوهای صحیح، شیوه‌های غلط را اصلاح کنیم بیان کرد: یک مورد از همین شیوه‌های ناصحیح در بحث بیمه بوده و از مسئولان بیمه‌ای درخواست داریم که رویکرد ناصحیح فعلی را اصلاح کنند؛ همچنین باید کل جامعه را وارد مقوله ایمنی بکنیم و این حوزه را تنها محدود به چند مجموعه نبینیم و معتقدیم که در هر کجا که مردم بهتر پای کار باشند به همان نسبت رشد در ایمنی شاهد خواهیم بود.

نصری گفت: در بحث ایمنی باید جامعه را درگیر کنیم و برای مردم این موضوع که حادثه برای ما هم هست قابل لمس باشد و اگر اینگونه بود ضمن افزایش مطالبه‌گری‌ها شاهد کاهش حوادث خواهیم بود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.