گروه جامعه- محمود مصدق: به نظر می‌رسد چالش‌های شورای شهر دوره پنجم تهران برای انتخاب شهردار تمامی‌ ندارد.

آیا دست‌های پشت پرده شهردار پایتخت را انتخاب می‌کند؟

درحالی که این  شورای  با سازو کارهایی از بین 28 کاندیدای معرفی شده 7 نفر را برای کاندیدای دور دوم معرفی کرده است تا  پس ازارائه  برنامه‌های خود، از بین آنان دو نفر به عنوان کاندیدای نهایی معرفی  و سرانجام با رأی  مستقیم اعضای شورا گزینه برترانتخاب شود اما ظاهرا برخی‌ها خیلی به این سازو کارها  خوشبین نیستند و  بیشتر آن را نمایشی می‌دانند  و معتقدند این شورای اصلاح طلبان است که شهردار را انتخاب می‌کند.  

باوری که مثل باد در فضای مجازی پیچیده است تا جایی که محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهر سازی صبح امروز  و در جلسه  علنی شورای شهر  نسبت به این موضوع  واکنش نشان داده  و گفته است: این روزها در فضای مجازی و حتی  در فضای عمومی ‌شایعه‌ای در حال انتشار است که تصمیمات شورا خارج از شورا و توسط افرادی به جز اعضای شورا اتخاذ می‌شود وفرایند رأگیری نمایشی است، در حالی که تصمیم نهایی در خصوص انتخاب شهردار تهران توسط اعضای شورای شهر انجام می‌گیرد بنابراین  نیاز به شفاف سازی در این زمینه است.

وی از رئیس شورای شهرخواست نسبت به این امر شفاف سازی کند چرا که شهروندان تهرانی باید به این یقین برسند که  نمایندگان آنها  در این زمینه تصمیم می‌گیرند.

می‎‌خواهند گزینه‌های ما را خراب کنند

محسن‌هاشمی‌ رئیس شورای شهر تهران نیز در پاسخ به این سؤال قدس‌آنلاین که آیا  واقعاً دست‌های پشت پرده شهردارآینده تهران را انتخاب می‌کند ؟ گفت: اصلا چنین چیزی نیست. بنده این موضوع را تکذیب می‌کنم. این شایعه‌ها بیشتر برای تخریب گزینه‌های شهرداری تهران است.

وی در همین زمینه افزود: فرایند انتخاب شهردار از سوی شورای شهر کاملاً روشن است. البته کاندیداهای شهرداری به صورت جبهه‌ای انتخاب شدند . یعنی احزاب دور هم نشستند  جبهه‌ای تصمیم گرفتند و کاندیداهایی را معرفی کردند و الان هم هراز گاهی اعضا در شورا نظراتشان را مطرح می‌کنند که کار درستی است چون افراد شورا عضو حزب خود هم هستند و با حزب و طرفدارانشان وارد مذا کره می‌شوند و نظراتشان را در شورا مطرح می‌کنند اما آنچه که مهم است  این که وقتی نظرات مطرح می‌شود باید مجدداً در باره آن جبهه‌ای تصمیم گرفته شود و تبدیل به تصمیم حزبی نشود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.