تولیت آستان قدس رضوی گفت: غرب می‌کوشد با تهاجم فرهنگی فرهنگ ضدارزشی خود را حاکم کند.

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با شرکت‌کنندگان، داوران و دست‌اندرکاران ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان در مشهد اظهار داشت: اینکه خداوند متعال در سوره الرحمن ابتدا «عَلَّمَ الْقُرْآنَ» و سپس «خَلَقَ الْإِنْسَانَ» را می‌فرماید، یعنی انسانیت در پرتو تعلیم قرآن و وحی، شکل می‌گیرد.  

وی افزود:پروردگار در آیه ۴ سوره الرحمن می‌فرماید «عَلَّمَهُ الْبَیَان»؛ بیان در پرتو انسانیت انسان شکل می‌گیرد؛ در عالم قیل و قال بسیار است، بیش از ۷ هزار کانال ماهواره‌ای در منطقه قابل دریافت است اما کدام یک از اینان بیان است؟ کدامیت در جهت رشد، تعالی و حرکت انسان به سوی خداست؟  

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: به برکت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، فضای قرآنی در ایران حکم فرماست و حفظ و تلاوت قرآن جای جای ایران را نورانی کرده است.  

رئیسی خاطرنشان کرد: غرب می‌کوشد با تهاجم فرهنگی، بی‌ارزش جلوه دادن و نابودی فرهنگ اصیل ملت‌ها و بی‌هویت سازی جامعه به ویژه نسبت به نسل جوان، فرهنگ مادی و ضد ارزشی خود را تحمیل سازد؛ در این میان تنها راه حفاظت از جامعه، پناه جستن به قرآن کریم است.  

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: امروز استیصال قدرت‌های ظاهری و مستکبر جهان و تفوق جبهه حق در یمن، عراق و سوریه به دلیل برخورداری از ثروت، قدرت نظامی و ذخایر ارزی نیست؛ بلکه به سبب اراده قوی و خودباوری جریان مقاومت در پرتو ایمان به خدا و عمل به دستورات قرآن است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.