همدان - رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ملایر از احداث سیستم یکپارچه دفع فاضلاب در محله سرجو شهر ملایر خبر داد و گفت: این اداره در راستای بازآفرینی و توانمندسازی بافت فرسوده محلات و مناطق حاشیه‌ای کمتر توسعه‌یافته شهری به احداث شبکه یکپارچه دفع فاضلاب خانگی در محله سرجو شهر ملایر اقدام می‌کند.

بازآفرینی و توانمندسازی بافت فرسوده محلات ملایر

به گزارش  قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان،" علیرضا صارمی" در این رابطه افزود: این پروژه با هدف خدمت به اقشار محروم و کم‌درآمد جامعه شهری با اعتباری افزون بر ۹۰۰ میلیون تومان احداث می‌شود و در حال برگزاری مراحل مناقصه بوده و عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با اجرای این پروژه مشکلات بهداشتی محله‌های هدف بازآفرینی و آلودگی روان‌آب‌های سطحی کاهش یابد، ادامه داد: بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری بخش مهمی از مشکلات باقیمانده در سطح شهر ملایر را تشکیل می‌دهند. صارمی خاطرنشان کرد: این بافت‌ها از طیف گسترده‌ای از مشکلات کالبدی، عملکردی، ترافیکی و زیست‌محیطی رنج می‌برند، در این راستا اداره راه و شهرسازی ملایر به احداث دیوار حائل در مسیر رودخانه محله پشت ناسیونال محله شمس‌آباد شهر ملایر اقدام می‌کند.

وی افزود: این پروژه با اعتباری افزون بر ۳۵۰ میلیون تومان به طول ۱۷۰ متر در عرض ۳ متر و ارتفاع ۲ متر آغاز به کار کرده است و پیش‌بینی می‌شود در ۳ ماهه نخست سال ۹۷ این مهم به انجام برسد.

رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر تصریح کرد: بافت‌های ناکارآمد شهری و مسائل و مشکلات مبتلا به آنها، محدوده‌های نیازمند احیا در نواحی کمتر توسعه‌ یافته شهر ملایر و وجود پهنه‌های نابسامان، نیازمند رسیدگی و احیاء مجدد است.

صارمی اظهار کرد: در این زمینه اداره راه و شهرسازی به ایجاد مرکز سلامت و درمانگاه محله سرجو ملایر پرداخته است تا با احداث این مرکز، گامی در جهت بهبود وضعیت سلامت و بهداشت این منطقه برداشته شود.

وی ادامه داد: احداث مرکز سلامت و درمانگاه محله سرجو ملایر با متراژ عرصه ۲۱۳ متر و در ۴ طبقه با مبلغ افزون بر ۸۷۰ میلیون تومان در مرحبه برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.