بجنورد- مهندس علی اصغر قانع معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور به همراه مهندس غلامحسین ساقی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از روند اجرایی پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر شیروان بازدید کرد.

بازدید معاون توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور از پروژه تصفیه خانه فاضلاب شیروان

به گزارش قدس آنلاین،به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در این بازدید گفت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر شیروان اولین پروژه استان به روش بی او تی، با سرمایه گذاری ۲۸ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی با پیشرفت فیزیکی ۶۲ درصد در دست اجرا است که در نیمه اول سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید.

مهندس ساقی اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان برای انجام تعهد خود در سال شروع بهره برداری از تصفیه خانه در شیروان باید ۸۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب اجرا و انشعابات آن را نصب کند که برای تحقق این امر حداقل طی ۳ سال آینده به ۴۰ تا ۵۰ میلیار تومان اعتبار ملی نیاز داریم تا بتوانیم به تعهد خود عمل کنیم.

وی با اشاره به انعقاد ۱۵ میلیارد تومان پیمان فاضلاب در شهر شیروان افزود: در حال حاضر اجرای این پروژه برای ۱۱۸ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: مجموع ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شیروان در افق طرح ۲۴ هزار متر مکعب در شبانه روز است که مدول اول آن با ظرفیت ۱۲ هزار متر مکعب در شبانه روز در حال ساخت است و مراحل تکمیلی آن به مرور زمان ساخته خواهد شد.

مهندس ساقی با اشاره به اینکه در شهر شیروان باید ۱۷۰ کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شود، گفت : تا پایان تحویل پروژه تصفیه خانه فاضلاب باید ۸۰ کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شود تا بتوانیم به تعهد خود عمل کنیم اما به دلیل کمبود اعتبار در حال حاضر فقط ۲۵ کیلومتر از این مقدار اجرا شده است.

وی با بیان اینکه اعتبار سال ۹۶ برای فاضلاب شهر شیروان فقط ۵۰۰ میلیون تومان بود که این رقم در سال ۹۷ به ۱۰ برابر افزایش یافته است، افزود: در حال حاضر برای اجرای ۸۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر شیروان نیاز به همکاری و تعامل استانداری و نمایندگان مجلس برای جذب اعتبار از ردیف شهرهای دارای تنش فاضلاب که برای ۵۸ شهر کشور تعریف شده است داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.