چناران-مدیر آموزش و پرورش چناران در نشست خبری بااصحاب رسانه شهرستان بااشاره به اینکه صیانت از حقوق شهروندی وظیفه خبرنگاران است بر ضرورت توجه به جایگاه معلم اشاره کرد و گفت: باید جایگاه معلم را دریابیم تا درآینده افرادی نقاد و پرسشگر تحویل جامعه بدهیم که صیانت ازحقوق شهروندی را سرلوحه کارشان قرار دهند.

ضرورت توجه به جایگاه معلم /صیانت از حقوق شهروندی برعهده خبرنگاران است

به گزارش خبرنگار قدس، علیرضا کلیدری مدیرآموزش وپرورش چناران در آستانه ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم  درنشست خبری بااصحاب رسانه بر لزوم حفظ شان و منزلت و جایگاه  والای معلم تاکید کرد و گفت: اگر قراراست که درآینده ما افرادی نقاد و پرسشگر که وظیفه صیانت از حقوق شهروندی را برعهده بگیرند تحویل جامعه بدهیم باید جایگاه معلم را دریابیم.

کلیدری گفت: بنده و همکارانم در آموزش وپرورش چناران درمقابل واقعیت ها هیچ موضعی نداریم و قطعا دیگر مسئولان نیز که داعیه خدمت به مردم رادارند باید در مقابل مردم زبان کوتاه داشته باشند.

وی بااشاره به حساسیت های موجود در حوزه آموزش و پرورش گفت: در آموزش و پرورش  خراسان رضوی بالغ بر ۱ میلیون و سیصدهزار دانش آموز و ۹۰ هزارمعلم حضوردارند که دراین بین گاهی  اتفاقات ناگواری رخ می دهد که ممکن است جایگاه معلم  را در اجتماع به مخاطره بیندازد و موجی برعلیه آموزش وپرورش بوجود بیاید. نباید کوتاهی یک معلم به حساب تمام معلمان دلسوز منظور شود. آیا در مواقعی که برخورد بد دانش آموز یا اولیای دانش آموزان با معلم نیز اتفاق می افتد همین حساسیت بوجود می آید؟

 کلیدری همچنین افزود: بنده و شورای معاونان در آموزش پرورش شهرستان چناران درحال تدوین منشور توسعه آموزش و پرورش شهرستان هستیم. در این منشور توسعه بنا را برکیفیت بخشی در حوزه های آموزشی و پرورشی قرار داده ایم و دراین زمینه برنامه ریزی داریم، اما سند مکتوبی  که برای همه از جمله دانش آموز، اولیا، مسئولان، خبرنگاران، خیرین ومعلمان  و عموم مردم قابل درک باشد وجود ندارد که بیانگر  جایگاه آموزش و پرورش  شهرستان در۵ سال آینده باشد.

مدیرآموزش وپرورش چناران در پایان بااشاره به  تقارن هفته بزرگداشت مقام معلم با میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) گفت:این تقارن فرخنده را به فال نیک گرفته و امسال با توجه به تعطیلی در روز ۱۲ اردیبهشت، برنامه ریزی کردیم  که استقبال از هفته معلم را داشته باشیم.

 کلیدری، دیدار با امام جمعه شهرستان، غبارروبی مزارشهدا،  برگزاری  مراسم با حضور خانواده شهید خزائی تنها معلم شهید شهرستان، برگزاری مسابقات ورزشی و  برنامه متنوع دیگر را از مهمترین برنامه های  آموزش وپرورش چناران دانست و گفت:برنامه ویژه ای که برای امسال داریم دیدار معلم آخری و معلم اولی هست بدین صورت که معلمی که در آستانه بازنشستگی قرار دارد با معلم جدیدی که امسال اولین سال کاری او است با هم دیدار داشته باشند تا معلمی که درآستانه بازنشستگی قراردارد تجربیات  خود را در اختیار معلم جوان قرار بدهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.