قدس‌آنلاین/فرزانه غلامی: معاون طرح و برنامه وزارت صمت از تعهد این وزارتخانه مبنی بر ایجاد 295 هزار شغل در برنامه کشوری اشتغال در سال جاری خبر داد.

تمرکز اشتغال بر نساجی و استارت‌آپ‌ها

رضا رحمانی در پاسخ به پرسش قدس‌آنلاین همچنین به تحقق اهداف این وزارتخانه در تحقق آمار پیش­بینی شده (ناخالص) ایجاد شغل در حوزه­های صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته خبر داد و افزود: پیش­بینی وزارتخانه ایجاد 450 هزار شغل بود که این هدف محقق شد. البته تعهد کشوری ما در برنامه ایجاد اشتغال 280 هزار شغل بود که به این ترتیب اهدافمان در حوزه‌ای اصناف، رونق تولید و بهره­برداری بالای 100 درصد محقق شده است.

وی افزایش تعداد پروانه‌های بهره‌برداری و رشد مصرف انرژی واحدهای تولیدی را از نشانه‌های بارز رشد و توسعه اشتغال دانست و افزود: در سال 96 حدود 5 هزار و 851 پروانه بهره‌برداری صادر شده که حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در آن 29 هزار و 800 میلیارد تومان است و از این محل103 هزار و 455 شغل ایجاد شده است. به گفته رحمانی این آمار از حیث تعداد 5/3 درصد و از حیث ایجاد شغل 5/19 درصد نسبت به سال 95 رشد داشته است. رحمانی همچنین از پرداخت تسهیلات بیش از 20 هزار میلیارد تومانی به حدود 28 هزار و 600 واحد کوچک و متوسط در سال گذشته خبر داد.

به گفته معاون وزیر صنعت پیش‌بینی ناخالص ایجاد شغل در سه حوزه صنعت، معدن و تجارت در سال جاری 530 هزار شغل  است که با توجه به تمرکز بر برنامه‌های نساجی و پوشاک و استارت‌آپ‌ها امید می‌رود آمار پیش­بینی شده محقق شود ضمن اینکه بانکها و دستگاه‌های ذیربط تاکنون همکاری خوبی با واحدهای تولیدی داشته‌اند.

گفتنی است در بودجه 97 حدود 70 درصد هدف‌گذاری اشتغال پیش‌بینی شده کشور در حوزه­های صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.