همدان - معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت در سال ۹۷ حوزه پزشکی استان همدان در حال تحول عظیم بوده و وارد فاز اجرایی جدیدی می‌شود که بسیار سرنوشت‌ساز خواهد بود.

تحول عظیم در حوزه پزشکی همدان  در سال ۹۷

به گزارش قدس آنلاین ، فرهاد فراهانی در مراسم گرامیداشت روز استاد در دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در این جلسه پیام‌های مهمی در حضور اساتید مطرح می‌شود، اظهار کرد: قصد داریم در آینده نه چندان دور صندلی‌های خالی دانشگاه علوم پزشکی همدان را با دانشجوهای خارجی پر کنیم.

وی در خصوص اهمیت مدیریت منابع در دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: همان طور که در حال حاضر در کشور کمبود آب داریم، به معنای واقعی دچار کمبود ارز نیز هستیم و این نیز امری مهم است که باید به آن توجه شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر لزوم استفاده از منابع دانشجویی گفت: در غیر این صورت اگر یک دانشجو را وارد دانشگاه کنیم و در انتها با مدرک دکترای تخصصی فارغ‌التحصیل شود اما هیچ دردی را از جامعه دوا نکند در آینده نه چندان دور کشور دچار مشکل خواهد شد، بنابراین باید هدفمند؛ دانشجو تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان در بحث هیأت علمی بسیار سخت‌گیر است، بیان کرد: ورود به هیأت علمی بسیار سخت خواهد بود زیرا باید از این منبع به درستی استفاده کرد و هدفمند برنامه‌ریزی داشت.

فراهانی با اشاره به اینکه باید در سه سطح منطقه‌ای، ملی و فراملی دانشجو بپذیریم، افزود: این تنها راهی است که می‌توان چرخه دانشگاهی را چرخاند و همان دانشجوهایی که دکترای تخصصی از دانشگاه می‌گیرند، می‌توانند به دانشجوهای جدید تدریس کنند زیرا صندلی‌های دانشگاه‌ها رو به خالی شدن است.

وی تاکید کرد: ما باید در بحث اعتباربخشی خود را بسنجیم و بدانیم که از نظر کیفیت استانداردهای ملی و فراملی در چه سطحی هستیم تا بتوانیم در آینده نه چندان دور صندلی‌های خالی دانشگاه علوم پزشکی همدان را با دانشجوهای خارجی پر کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ما دو راه برای ترمیم ارزی در سطح دانشگاه داریم یا باید تولید محصول علمی کنیم یا این که علم را بفروشیم، بنده مورد دوم را می‌پذیرم و باید به آن به طور خاص توجه کرد و البته در این زمینه ما کمبود نیرو داریم که باید حمایت شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تیم قوی از هندوستان به دانشگاه علوم پزشکی همدان وارد شدند، اظهار کرد: این تیم دانشگاه را از نظر امکانات ارزیابی و پایش کردند و بسیار متعجب شدند ما با داشتن چنین امکانات آموزشی و بالینی چرا این قدر کمبود دانشجو داریم.

فراهانی افزود: طبق تصمیم‌گیری‌ها از شروع سال تحصیلی 97 تعداد 50 دانشجو تحویل دانشگاه می‌شود و ما طبق پروتکل‌های آموزشی بین‌المللی و رعایت قوانین خاص به آموزش این افراد می‌پردازیم.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر بین‌المللی شدن مشکلات فراوانی وجود دارد و برای دستیابی به این رسالت بزرگ به همیاری نمایندگان مردم همدان در مجلس نیازمند هستیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.