قدس آنلاین/ صبا کریمی: مدیر انتشارات آنیما عدم اختصاص پارکینگ به بازدیدکنندگان سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را موجب ریزش مخاطبان دانست و گفت: تاکید بر استفاده از وسایل نقلیه عمومی نباید موجب محدودیت استفاده از وسایل نقلیه شخصی شود.

 نمایشگاه با ریزش مخاطب مواجه خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، حامد ابراهیم پور  شاعر و  مدیر انتشارات «آنیما» با اظهار بی‌اطلاعی از عدم تخصیص پارکینگ به خودروهای شخصی بازدیدکنندگان سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: من اصلاً در جریان این موضوع نبودم و با چند ناشر دیگر  هم که صحبت کردم آنها هم اطلاعی از این تصمیم نداشتند. به نظرم این اتفاق خوبی نیست و قطعا می‌تواند در میزان بازدید از نمایشگاه تاثیر مستقیم داشته باشد.

وی در ادامه افزود: طبیعتاً بسیاری از افرادی که به نمایشگاه کتاب می‌آیند با شمار زیادی کتاب از نمایشگاه خارج می‌شوند و شاید ترجیحشان این باشد که با وسیله نقیله شخصی خود سفر کنند، ضمن این که شاید بسیاری از بازدیدکنندگان امکان استفاده از وسایل نقلیه عمومی را نداشته باشند. علاوه بر این ازدحام جمعیت، تهویه نامناسب و مسائلی از این دست این گردش را به خودی خود خسته کننده می‌کند، بنابراین این که امکان استفاده از پارکینگ مهیا نباشد شرایط را مشکل خواهد کرد و ممکن است با ریزش مخاطب مواجه شویم.

مدیر انتشارات آنیما درباره تجربه حضور در شهر آفتاب و بازگشت دوباره نمایشگاه به مصلی تصریح کرد: به نظرم این اتفاق خوبی است که نمایشگاه به مصلی بازگشته است. شهر آفتاب برای ما تجربه خوبی نبود و به دلیل مسافت طولانی و نبود امکانات مناسب برای بازدیدکنندگان تقریباً این جمعیت به یک سوم کاهش پیدا کرده بود. از سویی دیگر شرایط غرفه‌ها و بارش بارانی که منجر به آسیب به کتاب‌ها شد نشان داد که شهر آفتاب تجربه موفقی نبوده است. بازگشت به مصلی این معضلات را ندارد و به نظرم شرایط آنجا بهتر است.  

گفتنی است امروز سردار مهماندوست رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در نشست خبری اعلام کرد برای نمایشگاه کتاب تهران هیچ پارکینگی در اطراف مصلای بزرگ امام خمینی(ره) پیش‌بینی نشده است و همه مراجعه‌کنندگان باید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.