قدس آنلاین/ آرش خلیل‌خانه: عضو کمیسیون برنامه و بودجه می‌گوید:منابع کافی برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارنان دولت وجود ندارد و مصوبه دولت برای افزایش ۶ تا ۱۲ درصدی حقوق خلاف قانون نیست.

پول کافی برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها وجود ندارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: مصوبه دولت در مورد میزان افزایش حقوق کارکنان دولت هنوز ابلاغ نشده و قطعی نیست. بنابراین باید منتظر ابلاغ نظر نهایی دولت بمانیم.

عزت‌الله یوسفیان ملاّ در گفت‌وگو با قدس آنلاین افزود: باید دید آیا دولت برای اینکه میزان افزایش حقوق کارکنان دولت را ۶ تا ۱۲ درصد در نظر بگیرد مخیر بوده یا نه؟. برای ما مطلوب اینست که بیش از سقف ۲۰ درصدی که در لایحه بودجه به دولت اجازه افزایش داده شده حقوق کارکنان دولت را بالا ببریم. اما با توجه به درآمد دولت و عدد و رقمی که به خزانه واریز می‌شود باید تصمیم گرفت. در حال حاضر منابع دولت محدود و در همین حد است و نمی‌توان بودجه جاری کشور را بیش از این افزایش داد.

اگر دولت تصمیم می‌گرفت که ۲۰ درصد به حقوق‌ها اضافه کند، این حکم هم مثل بسیاری از مطالبات به درون دولت اضافه خواهد شد و شاید هیچ وقت هم وصول نشود. لذا دولت مخیر بود که درباره سقف و کف افزایش حقوق‌ها بر مبنای مصوبه مجلس در تبصره ۱۲ قانون بودجه تصمیم بگیرد و ما امیدواریم منابع دیگری در نظر گرفته شود تا بتوان این‌را افزایش داد و نظر مجلس را هم تأمین کرد. ولی در حال حاضر این منابع وجود ندارد و مصوبه دولت خلاف قانون نیست

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.