اهواز- مدیر کل اداره ارشاد اسلامی استان خوزستان از ایده های این سازمان برای پیوندهای بین المللی خبر داد و عنوان کرد: قصد ما این است جشنواره های استانی و محلی را ارتقا داده به ملی و بعد از آن به بین المللی تبدیل کنیم.

هدف مان ارتقای همایش های استانی به جشنواره های بین المللی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مدیر کل اداره ارشاد اسلامی استان خوزستان در نشست صمیمانه خود با گروه رسانه ای قدس آنلاین یک از عمده ترین فعالیت های اداره ارشاد استان خوزستان در دوره جدید را، تلاش برای فعالیت دوباره فرهنگ ها خواند و عنوان کرد: کار در حاشیه و در شهرهایی که فعالیت فرهنگی نداشته اند را شروع کرده ایم به طور نمونه رامشیر، هفتکل، هندیجان و گتوند از سری شهرهایی بودند که فعالیت عمده نداشتند و به غیر از آن در سال گذشته با چند گروه هنری قراردادهایی بسته ایم تا فعالیت های فرهنگی و هنری را با هزینه ارشاد در مناطق حاشیه برگزار کنند.

محمد جوروند از ایده های این سازمان برای پیوندهای بین المللی خبر داد و گفت: می خواهیم جشنواره ها را ارتقا داده از استانی به ملی و بعد از آن به بین المللی تبدیل کنیم، به عنوان نمونه تئاتر لاله های سرخ در اندیمشک را به یک جشنواره ملی تبدیل کرده ایم و سعی ما بر این است امسال بین المللی شود.

استقبال از جشنواره فیلم فجر در اهواز

جوروند افزود: جشنواره های تعطیل مثل کودک و نوجوان دزفول، همدرونگ باغ ملک، موسیقی استانی، فیلم کوتاه را دوباره راه اندازی کردیم. از سوی دیگر ورود جشنواره فیلم فجر و جشنواره تئاتر به اهواز را داشته ایم که خوشبختانه استقبال از جشنواره فیلم فجر در اهواز بسیار خوب شکل گرفت و ما را شگفت زده کرد تا در کنار آن سینما ها با اکران فیلم های خوب سود خوبی را به دست آوردند. تحول خوبی در فیلم دیدن مردم اهواز شکل گرفته به طوری که از فیلم دیدن در خانه به سینما رفتن با خانواده روی آوردند و این یک تحول مثبت تلقی می شود که آمار سال گذشته را بسیار رضایت مند کرده است.

شب خوزستان، رکورد بازدید در جشنواره فرهنگی برج میلاد

جوروند از دیگر اقدامات ارشاد استان در حواشی و نواحی کم برخوردار برگزاری جشنواره شعر پلاک های گمشده و جشنواره شعبانی ایذه را نام برد واذعان داشت: جشنواره همدرونگ باغملک را به جشنواره ای برای زبان های اقوام مختلف تبدیل می کنیم، استقبال بی نظیر از شب خوزستان  در جشنواره فرهنگی سال گذشته شب فرهنگی برج میلاد ما را بر آن داشت امسال نیز درخواست روز خوزستان را داشته باشیم.

وی در رابطه با مشکل نبود مکانی با قیمت مناسب برای ارائه عکس های عکاسان استانی که به دغدغه آن ها مبدل شده نیز اظهار کرد: عکاسی زیر مجموعه هنرهای تجسمی است اما عکاس ها این موضوع را قبول ندارند. در حوزه عکس هر عکاسی که قصد دیده شدن را دارد به آن اعلام می کنیم که از طریق نمایشگاه هنرهای تجسمی با آن همکاری می کنیم.

این مدیر کل از ایده جذابی درباره بازسازی آثار باستانی و فضاهای قدیمی برای استفاده های فرهنگی سخن گفت و ادامه داد: در شوشتر و دزفول مردم در حال احیا و بازسازی سرداب ها و خانه های قدیمی و تبدیل آن ها به کافه گالری ها هستند که فضای بسیار مناسب و نمایشگاهی را ایجاد می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.