گیلان- جانشین فرماندهی انتظامی استان گفت: اطلاع‌رسانی شفاف، هدفمند و صادقانه، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

اطلاع‌رسانی شفاف، هدفمند و صادقانه، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی اصغر امیری" در دیدار کارکنان معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان و بازدید از مجموعه این معاونت، با تقدیر از حضور فعال معاونت اجتماعی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، استفاده از ظرفیت های این حوزه را یک نیاز اصولی در تحقق پلیس جامعه محور برشمرد.

این مقام انتظامی بر اهمیت مدیریت رسانه ها و فضای مجازی به عنوان پل ارتباطی مردم با انبوهی از داده ها و اطلاعات تاکید کرد و افزود: تلاش برای ارتقا احساس امنیت اجتماعی شهروندان و تبیین نقش برجسته همکاری مردم در کاهش جرایم، در پلیس یک اولویت جدی تلقی می شود.

وی اطلاع‌رسانی شفاف، هدفمند و صادقانه را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر دانست و تصریح کرد: در کنار ارتقاء دانش و مهارت رسانه‌ای فرماندهان و مدیران انتظامی، مدیریت افکار عمومی جامعه باید به افزایش مشارکت های مردمی و افزایش قانونمندی شهروندان منجر شود.

سرهنگ علی اصغر امیری با تاکید بر اینکه آموزش همگانی با ایجاد آگاهی در شهروندان، تنش‌ها و جرایم را به حداقل می‌رساند، اظهار داشت: آموزش همگانی موجب پیوستکی مردم با پلیس و اعتماد بالای آن‌ها به عملکرد نیروی انتظامی شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با اشاره به نقش برآورد اجتماعی و رصد آسیب‌ها در کنترل ناهنجاری‌ها، خاطرنشان کرد: ناجا با برآورد صحیح و دقیق اجتماعی و انجام مطالعات لازم، می‌تواند برنامه‌ریزی‌های موردنیاز را برای کاهش آسیب‌ها انجام بدهد و بر اساس این برآوردها با تقویت توانایی اتخاذ تصمیم‌های مناسب، مدیران ارشد را نیز در زمینه تصمیم‌سازی همراهی کند.

این مقام انتظامی با اشاره به ورود میلیون‌ها مسافر به استان در راستای استفاده از مواهب طبیعی در طول سال، تصریح کرد: برقراری نظم و امنیت این مسافران و حفظ ارزش‌ها و اصول اخلاقی، بدون فعالیت‌های منسجم فرهنگی، اطلاع رسانی درست، اعلام هشدارها و توصیه های پلیس و همچنین آموزش همگانی ممکن نمی‌شود.

وی راه اندازی استودیو پلیس و تولید ویژه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی را اثربخش توصیف کرد و بیان داشت: استفاده هنرمندانه از ابزارهای اطلاع رسانی یک نیاز حیاتی در مدیریت رسانه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.