نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه نمایش تبلیغاتی خود علیه ایران اعلام کرده قصد دارد کارشناسانی را به آلمان و فرانسه اعزام کند.

صهیونیست‌ها اطلاعات ادعایی درباره ایران را به فرانسه و آلمان ارسال می‌کنند

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گفت: با رهبران آلمان و فرانسه صحبت کردهام و اسرائیل قصد دارد کارشناسانی را به این دو کشور اعزام کند تا اطلاعات خود درباره تلاش های هسته ای ایران را به اشتراک بگذارد.

دفتر نتانیاهو با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرده رژیم صهیونیستی در روزهای آینده به منظور تبادل اطلاعات به دست‌امده از برنامه هسته‌ای ایران با کشورهای آلمان و فرانسه کارشناسانی را به این دو کشور اعزام خواهد کرد.

 دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرده با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه درباره برنامه هسته‌ای ایران و اسناد ادعایی جدید گفت‌وگو کرده است.  

کارشناسان مسائل اطلاعاتی و دیپلمات‌ها در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز ادعاهای مطرح‌شده در نمایش تبلیغاتی جدید «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران و توافق هسته‌ای برجام را زیر سوال برده‌اند.

این منابع گفته‌اند در آنچه نتانیاهو شب گذشته ارائه کرد، نشانه‌هایی از نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران دیده نمی‌شود، اما این اقدام می‌تواند دست مشاوران «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای برجام را بازتر کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به استفاده از ابزارهای تصویری برای طرح ادعا علیه ایران عادت دارد، شب گذشته مدعی شد ایران با پیگیری برنامه «تسلیحات اتمی» بعد از حصول برجام جامعه جهانی را فریب داده است.  

اما خبرگزاری رویترز نوشته تمامی شواهد ادعایی که نتانیاهو ارائه کرد، مربوط به قبل از سال ۲۰۱۵، یعنی زمان حصول برجام بوده‌اند. با وجود این، نتانیاهو شب گذشته مدعی شد ایران در دوران پس از برجام فناوری‌های هسته‌ای خود را حفظ کرده و دانش خود در زمینه «سلاح هسته‌ای» را افزایش داده است.  

جمهوری اسلامی ایران همواره ادعاهای رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی درباره تلاش برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را رد کرده است. ایران، در مقابل بر بهره‌مندی از حقوق مشروع خود برای استفاده صلح‌آمیز از برنامه هسته‌ای ذیل «پیمان منع اشاعه تسلیحات اتمی» تأکید کرده است.  

ادعاهای نتانیاهو علیه ایران در حالی مطرح شده که رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا به شمار می‌رود. برخی منابع میزان سلاح های اتمی اسراییل را بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ کلاهک اتمی تخمین می زنند.

رژیم اسرائیل با حمایت‌های آمریکا با درخواست‌ها برای پیوستن به معاهده «ان‌پی‌تی» مقاومت کرده است. رژیم صهیونیستی و آمریکا اصلی‌ترین موانع ایجاد «خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای» به شمار می‌روند.  

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.