بجنورد- همایش تجلیل از منتخبین بیست و نهمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید خراسان شمالی برگزار شد.

کارگران نمونه خراسان شمالی تقدیر شدند

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این همایش  هدف از برگزاری این جشنواره را ارج نهادن به اندیشه ها، تلاش ها و فعالیت‌های ارزشمند کارگران و تشـویق نیروهـای کارگری مولد، متخصص و مبتکر به منظور ترویج و ارتقاء هر چه بیشتر فرهنگ کار، رعایت انضباط در محیط کار، مشارکت، خلاقیت و نوآوری و ایجاد انگیزه در بین کارگران بیان کرد.

 نوری گفت: باید با ترویج فرهنگ خلاقیت و نوآوری در فضای کارگری، شاهد کارهای نو باشیم تا در قدم بعدی مشتری و خریدار نیز برای تولیدات و کالاها و خدمات اقدام کنند.

وی سال ۹۷ را زمانی مناسب برای همدلی بیشتر در ایجاد کارنامه قابل‌قبول دانست و افزود: نگرانی‌هایی در عرصه کارگری وجود دارد و ما نیز این مسائل را می‌دانیم و برای حل آن‌ها اقدام می‌کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی جامعه کارگری را قشری پرتلاش، سختکوش و کم‌ادعا در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: متأسفانه معیشت قشر کارگری تأمین نشده است و همچنان امنیت شغلی آنان جای نگرانی دارد.

وی از تلاش برای رفع این دغدغه‌ها خبر داد و ایجاد امنیت شغلی و حل شدن معیشت را از امیدواری‌های آینده خود بیان کرد.

نوری با اشاره به ارتحال آیت‌الله مهمان‌نواز نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان گفت: این عالم ربانی همواره حامی و مدافع حقوق مستضعفین و کارگران در استان بودند.

وی در انتها از تعطیلی قانونی کارگران در روز ۱۱ اردیبهشت خبر داد و گفت: در صورت فعالیت کاری باید کارفرمایان این روز را به‌صورت اضافه‌کاری در نظر بگیرند و تمام امکانات ورزشی مجموعه کارگری استان برای این قشر در این روز به‌صورت رایگان قابل‌استفاده است.

ثمینی معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی در این همایش ضمن تبریک هفته کار و کارگر به جایگاه و نقش کارگران در زنجیره های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، امنیتی و تولیدی اشاره کرد و گفت: کلیه دستگاههای خدمات رسان می بایست با تعامل و همکاری بیشتر تلاش کنند تا موانع تولید را به حداقل برسانند و شرایط و تسهیلاتی جهت جذب سرمایه گذار و نیز تولید با کیفیت  و هزینه پایین را فراهم آورند. 

در این دوره تعداد ۳۱۵ نفر از کارگران استان خراسان شمالی در سامانه معرفی و انتخاب نخبگان جامعه کار و تولید ثبت نام نمودند که پس از برگزاری چند جلسه داوری توسط معاونت اجتماعی این اداره کل، از سه کارگر نمونه در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات، سه گروه کار نمونه در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات و یک واحد نمونه برگزیده در این جشنواره تجلیل و تقدیر به‌عمل آمد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.