سراوان-امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان  به مناسبت «روز ملی شوراها در جمع شوراهای اسلامی شهرستان سراوان با بیان اهمیت شورا، ارتباط نزدیک و همراهی با مردم، مشورت، صداقت ،امانتداری و تلاش را رمز موفقیت شوراها در ایجاد عدالت و پیشرفت جامعه دانست.

رمز موفقیت شوراها در ارتباط و همراهی با مردم ، صداقت و امانتداری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مولانا سید عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان  به مناسبت “روز ملی شوراها” در جمع “شوراهای اسلامی شهرستان سراوان با بیان اهمیت شورا ؛ارتباط نزدیک و همراهی با مردم ، مشاورت ، صداقت ،امانتداری و تلاش را رمز موفقیت شوراها در ایجاد عدالت و پیشرفت جامعه دانست.

مولانا سید عبدالصمد ساداتی افزود:  شوراهای شهر و روستا به عنوان نهاد مردمی از اسباب و ابزار مهم توسعه و شکوفایی جامعه هستند که در جهت اجرای عدالت و ایجاد هماهنگی در پیشرفت و توسعه، عمران و سرعت بخشیدن در اجرای امور جامعه؛ کارساز و مفید هستند، شوراهای شهر و روستا نمایندگان مردم هستند که مردم به آنان اعتماد کرده و رای دادند تا همراه مردم باشند و در حل مشکلات و نیازمندیهای آنان تا حد امکان تلاش نمایند.

امام جمعه اهل سنت سراوان تصریح کرد: شوراها باید ارتباط نزدیک مردمی و شناخت دقیق از ظرفیت ها ومحدودیتهای محل سکونت در زمینه‌های امنیت، آموزش ، بهداشت ، فرهنگی و اقتصادی را داشته باشند.

وی با بیان نقش مهم شوراها برای تسهیل امور جامعه و اینکه  خدمت به مردم موجب رضایت خداوند و از عبادات است خاطرنشان ساخت: تعامل شوراها  به عنوان رابط مردم با مدیران ادارات جهت رفع مشکلات و ارائه پیشنهادات بسیار مهم است ،اگرشوراها بتوانند از جمله وظایفی  را که برای آنان در شهر یا روستا و بخش در قانون ذکر شده به طور کامل انجام دهند ؛ بسیاری از مشکلات جاری مردم برطرف خواهد شد و این موارد را قانونگذاران با دقت در قانون اساسی و عرفی معین کرده اند.

مولانا ساداتی اظهار داشت: اصولا شورا یک صفت مهم و اساسی برای جامعه مسلمانان و دولت اسلامی است که باید در تمام زمینه‌های زندگی به کار گرفته شود، قرآن به صراحت بر اصل شورا تأکید می‌نماید و نظر به اهمیتی که دارد آن را در میان دو مورد از شعائر اساسی اسلام یعنی اقامه نماز و انفاق ذکر نموده است.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم سراوان عنوان کرد: از صفات مهم شورا مشورت ،امانت و صداقت است؛ رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم با آن که ارتباط با عالم ملکوتی و وحی و الهام داشت اما از جانب خداوند مأموریت داشت که در اصلاح امور جامعه مشورت کند تا برای آحاد مردم الگو و سرمشق باشد تا مردم گرفتار استبداد و خودرایی نشوند.

مولانا ساداتی تصریح کرد: یکی از نشانه های مردم داری و دین داری، مشورت کردن و مشورت دادن در امور زندگی شخصی و اجتماعی است.

امام جمعه اهل سنت سراوان در پایان سخنان ضمن تبریک روز شورا ، برای شوراهای شهر، روستا و بخش ؛ دعای سلامتی و موفقیت کرد.

همچنین  بارانی درازهی رئیس شورای اسلامی شهرستان سراوان ضمن تبریک روز شورا به اعضای شورای اسلامی شهرستان سراوان و کلیه شوراهای شهر و روستا در سطح کشور و استان در گفتگویی با خبرنگار ما گفت:«وَ أَمرُهُم شُوری بَینَهُم» نهم اردیبهشت ماه  با صدور  فرمان امام راحل شوراهای اسلامی  تشکیل شد  و شوراهای اسلامی  به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی نقش والایی در پیشرفت مردم‌سالاری دینی، مشارکت مردمی و توسعه ملی ایفا می‌کنند.

درازهی گفت:انتظار مردم از شوراها این است که در جهت رفع  مسایل ، مشکلات و نیازهایشان اقدامات لازم صورت گیرد، پس شوراها نباید فراموش کنند که مردم حق بزرگی بر گردن آنان دارند.

وی تصریح کرد:تمام مسوولان بخصوص اعضای شوراهای اسلامی باید مواظب عملکرد خود باشند و بیش از پیش، صادقانه به مردم خدمت کنند.

در پایان درازهی افزود: شوراها مورد اعتماد و امین مردم هستند و این نهاد فرصتی برای توسعه مشارکت و حضور مردم است. امیدواریم با توفیق الهی بتوانیم تمام  تلاشمان را در رابطه با رفع مشکلات مردم  بکار گیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.