بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها روز جمعه‌ در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، اصفهان و برخی مناطق همدان و استان مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

ورود سامانه بارشی تازه به کشور از فردا/ احتمال سیلابی‌شدن رودخانه‌ها در برخی مناطق

به گزارش قدس آنلاین، بعدازظهر فردا با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در شمال‌غرب، غرب، دامنه‌های البرز غربی و روز پنج‌شنبه علاوه بر نیمه غربی در مرکز و برخی مناطق جنوب و شرق کشور ابرناکی، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

فردا در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش پیش‌بینی می‌شود و روز پنج‌شنبه در استان‌های اصفهان، یزد، تهران، البرز، شمال بوشهر، خوزستان، فارس و کرمان بارش رگباری گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

با توجه به ورود سامانه بارشی جدید از بعدازظهر چهارشنبه به کشور، وضع هوای مناطق مختلف کشور تحت تاثیر این سامانه‌ است.

بر این اساس روز چهارشنبه‌ بارش باران گاهی با رعد و برق در جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان و زنجان پیش‌بینی می‌شود.

روز پنجشنبه‌ بارش باران گاهی با رعد و برق و آبگرفتگی معابر در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه و لرستان، پیش‌بینی می‌شود.

همچنین روز پنجشنبه بارش باران گاهی با رعد و برق در شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، مرکزی، شمال ایلام و غرب اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه‌ بارش باران گاهی به شکل رگبار و رعد و برق و وزش باد همراه با آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان، پیش‌بینی می‌شود همچنین بارش باران گاهی به شکل رگبار و رعد و برق و وزش باد و آبگرفتگی معابر در کردستان، نیمه غربی اصفهان و برخی مناطق همدان و مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا کمی ابری تا نیمه‌ابری گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و روز پنج‌شنبه آسمان تهران نیمه‌ابری همراه با وزش باد شدید و گاهی رگبار و رعدوبرق همراه خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۲ و ۱۳ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۶ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۷ اردیبهشت ماه سال جاری ۱۲۴.۲ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۸۸.۶ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۳۴.۱ درصد کمتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۰۱ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۳۸.۲ درصد کمتر از سال بلندمدت است، بیشترین میزان بارش در هفته سی و یکم سال زراعی متعلق به بانه در استان کردستان به میزان ۴۸.۷ میلی‌متر بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.